Ik ben me wat aan het orienteren voor een nieuw zadel. Ik zit sterk te denken aan een WOW zadel en heb op dit forum al wel wat ervaringen gevonden, maar die zijn erg oud. Ik vroeg me dus af of er nog mensen zijn met zo'n zadel en wat de ervaringen zijn. Alvast bedankt!!
Ik ken (viavia) iemand die er echt helemaal over te spreken is, maar haar voors en tegens heb ik nog niet gehoord. Ik ben ook wel benieuwd, en lees even mee.
Ik heb geen WOW zadel maar wel een zadel met flair van Danny Kroetch, of eigenlijk gezegd ik heb er 3 van. Ik vind het heerlijke zadels en de paarden gaan er beter door lopen. Het enige nadeel vind ik, dat je door de lucht icm de flexibele boom wat meer werking onder je krijgt. Stilzitten is soms wat lastiger.
Ik heb 2 Wow zadels! Echt ideaal! Je kunt ze op alle manieren aanpassen zodat ze goed liggen voor je paard en voor jou. Tevens vind ik het feit dat er lucht in zit ipv wol veel fijner. Lucht verdeeld de druk beter. Het is wel even wennen de eerste keer dat je erop zit maar dat gaat heel snel over! Trouwens, ik had ook altijd last van mn rug maar dat is veel minder met deze zadels. Je kan ze trouwens in alle kleuren en kleurcombinaties bestellen. Ook altijd leuk! Mijn paarden reageren echt super op deze zadels. Heb het in eerste instantie gedaan omdat een van mn paarden snel last had van zn rug en omdat die er goed op reageerde heb ik er ook een voor mn andere paard gekocht. Tot nu toe heb ik er geen spijt van!
bij mij komen ze 6 juni aanmeten, dus kan nog ff sparen! gebruik nu die van iemand anders... vind t wel een investering maar hoor er goeie berichten over dus ben benieuwd!!
Lietje: scheelt t echt voor je rug? ik heb vaak last van onderrug.. ik heb alleen verschillende paarden dus denk dat ik t zadel beter bij 1 paard kan houden?
Ja, bij mij scheelt het echt voor mn rug maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Ik heb voor beide paarden een eigen zadel omdat ik ervan overtuigd ben dat een zadel precies moet passen en dat lukt niet als je hem voor meerdere gebruikt.
nee ben ik met je eens, heb nu ook bjina voor ieder paard een eigen zadel.. maarree heb er 5 voor sport, dus gaan echt geen 5 wow worden haha! dit word mn eerste dus ben benieuwd.. ik ben vrij klein dus snel met andere zadels voor mn gevoel te weinig contact met paard en met dit zadel wat voor mij eigenlijk te groot is gaat al 10x beter
Ik heb nu al een aantal een WOW-zadel en het rijdt super. Het zadel is helemaal aangepast aan mij en mijn paard en het ligt echt super. Ik kan het absoluut aanraden!