Welke fleecedeken vindenjullie het fijnst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Irenepene

Welke fleecedeken vindenjullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:03

Welke fleecedeken vinden jullie het fijnst, en waar heb je die gekocht? Ik zoek een fleecedeken voor mijn pony van 1.41 hoog, ze is nog wat magertjes (weinig te eten gehad bij de vorige eigenaars). Ik heb haar nu een week en wil net zoals jullie het beste voor je pony/paard. Wie kan me helpen? Moeten er van die banden onder haar buik of juist helemaal niet?

lynne_berna

Re: Welke fleecedeken vindenjullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:06

Ik heb wel een fleecedeken voor je te koop, heeft op een pony met zelfde stokmaat gelegen. pm maar bij interesse!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 06:59

Ik heb die van HKM. Ze waren langer dan een gemiddelde deken en vond het een erg fijne fleece. Daar zaten geen kruissingels op en heb de deken met een dekensingel vastgezet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 08:02

Ik vind wollen dekens veel fijner dan fleece. Nemen beter vocht op vind ik. Voor in de zomer gebruik ik wel een dunne fleece (amigo cooler). Ik heb er eentje van S&K en daar ben ik wel tevreden over Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:40

ik gebruik altijd de bucas shamrock power als zweetdeken. werkt echt top! super snel droog en tevens ook heel fijn als onderdeken te gebruiken.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:55

Er zijn erg veel goede zweetdekens.
Ik heb er verschillende, dure en goedkope, dikke en dunne. Eigenlijk vind ik ze allemaal wel fijn.
Ik kijk altijd even of de fleece stevig is en van mooie kwaliteit en niet te hard/ synthetisch maar lekker zacht.
De pasvorm is altijd een beetje verschillend per paard.
De dikte die je het beste kan nemen ligt aan de weersomstandigheden, de vacht van je pony en de omgeving waar je pony staat (buitenstallen, binnenstallen). Ik heb voor de zomer en winter verschillende diktes.
Kruissingels hebben een voor en nadeel. Het voordeel is dat de deken op stal en tijdens transport e.d. beter blijft liggen en niet opwaait. Het nadeel van kruissingels is dat als je de deken over doet tijdens het uitstappen ze in de weg zitten en eigenlijk niet vast kunnen.
Succes met een keuze maken!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:27

ik vind de HH teddy een fijne fleecedeken,die heeft kruissingels,maar die kan je ook makkelijk verwijderen.
ideaal!ze zijn wel flink warm

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:17

Hmmmm.....ik ga een keuze maken, dank jullie wel!!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:23

Ik vind die van BR heel erg fijn, die hebben ook singels. In de winter gebruik ik de teddyfleece van harry horse, dat is een superfijne deken en ook lekker warm.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:17

ik heb voor een D-pony er eentje van Br van 4-ever ofzoiets collectie. Deze heeft idd singels maar die storen me eigenlijk niet omdat ik voor het uitstappen een nierdeken heb. Je hebt natuurlijk ook dekens met singels waarbij je er de singels volledig kan afhalen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:09

Ik heb een fleece halsdeken van Global. Goedkoop dingetje, maar werkt als een speer en is niet te dik. Die heeft geen buiksingels.

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:48

ik heb een Net nieuwe Harry horse fleecedeken te koop.
had hem gekocht voor mijn e-pony van 152 maar is daar te klein voor.
zal bij jou pony perfect passen. de buiksingels kan je er aan alle 2 de kenten af halen. buitenkant is bruin/berche fleece. en dan zit eer een lichtblauw gebordeurtje lijntje aan de onderkant. en de binnenkant is wit wol. vang super netjes het zweet op. en droogt heel snel. heeft een halve half die je teruk kan klappen en vast kan maken met klittenband. super deken.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:32

Ik heb er 1 van Harry's Horse.
Zit erg goed, met kruissingels, erg fijn en achter ook singels.Afbeelding
Erg fijne deken, ook goed dik.