Wintec met verwisselbare boom

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wintec met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:10

Ik zit erover te denken om over een tijdje een eigen zadel aan te schaffen voor m'n huurpony. Ik rijd nu namelijk op een oud Thorowgood veelzijdigheidszadel, en wil graag een Wintec dressuur.
Kan ik in feite gewoon een Wintec met verwisselbare boom kopen met losse bomen erbij met de zekerheid dat 1 van die bomen goed past? Kan ik zelf de boom verwisselen of moet een zadelmaker dat doen?

Lara_Silver

Re: Wintec met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:11

Ik zou de zoekfunctie eens gebruiken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:29

Heb ik gedaan Knipoog
Waar kun je trouwens die losse bomen kopen?
En hoe weet je welke inchmaat je moet hebben?
Is de gewone Wintec 500 dressuur ook met verwisselbare boom of alleen die met cair-systeem?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:37

Lijkt me sterk, maar goed..

De losse bomen kun je in de ruitersportzaak kopen. Als even op de wiki zoekt vind je daar een matentabel, de kleuren en de inchmaten hiervan. Je moet uiteraard weten welke inchmaat jij hebt en welke boommaat je huidige zadel heeft. De gewone 500 is zo ver ik het weet met verwisselbare boom.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:49

aukje91 schreef:
Kan ik in feite gewoon een Wintec met verwisselbare boom kopen met losse bomen erbij met de zekerheid dat 1 van die bomen goed past? Kan ik zelf de boom verwisselen of moet een zadelmaker dat doen?

Nee, dat kan je niet. Een passend zadel is meer dan een passende boom. Het is niet zo dat als je een passende boom hebt in de juiste maat, dat je daarom een passend zadel hebt. Zo had mijn paard na een tijd drukkingen door een Wintec, ondanks de passende boom.
De boom verwisselen kan je wel zelf, is totaal niet moeilijk.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 05:42

En dan heb je ook nog dat Wintec zelf spreekt over een verwisselbare boom terwijl het het kopijzer is wat je wisselt, de boom zelf is helemaal niet verwisselbaar dus het is net als bij andere boomzadels gewoon passen passen en nog eens passen. Het is ook met een Wintec met verwisselbare "boom" niet verstandig deze ongezien te kopen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:29