Springzadel voor lange benen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Springzadel voor lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:14

Ik ben rustig aan op zoek naar een ander springzadel, maar heb met veel zadels last van te kleine zweetbladen: kan m'n bovenbenen niet kwijt en kom dan voor/op de wrong, waardoor je er helemaal geen steun meer aan hebt, en die heb ik juist zo hard nodig Bloos
Heb nu een Pessoa, waar ik dat mee heb, en ook met veel andere zadels heb ik hetzelfde probleem. Stubben niet, maar daar zit ik dan verder niet zo lekker op.
Welke merken/modellen zijn aan te raden? (en welke niet)

zazoeyou

Re: Springzadel voor lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 00:03

Met 1.93m kom je goed weg in de BR Jos Lansink special,, Pling ( goede vriend kon NIKS vinden waar hij zn lange(zeer lange )benen in kwijt kon)maar was geslaagd met BR Jos Lansink special Pling

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:57

Ik weet niet of het ook bij een springzadel kan maar bij mijn Kentaur dressuurzadel heb ik extra lange zweetbladen. Je zou eens contact op kunnen nemen met een Kentaur dealer!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:02

Ik heb een stubben en het klopt ik heb dat probleem niet! De nieuwe stubben springzadels vind ik ook niet lekker zitten. Ik heb een oude, die er overigens nog zeer goed uitziet, en die zit echt heerlijk. Misschien dat je daar nog naar zou kunnen kijken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:30

Prestige zadels heb je ook voor langere mensen. Ik heb ook een +2 springzadel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:33

Mijn man had het probleem ook, met op maat gemaakte rijlaarzen is het probleem opgelost.

bolusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:44

kieffer norbert koof heb je ook nog eens supersteun

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 22:03

tienus63 schreef:
Mijn man had het probleem ook, met op maat gemaakte rijlaarzen is het probleem opgelost.

Euuhh, rijlaarzen? Clown

Ik ga maar eens achter zo'n BR Jos Lansink aan denk ik, zag er vanmiddag een meisje mee rijden en ziet er wel fijn uit.
Stubben heb ik trouwens met verschillende Siegfried en Parcivals gereden (niet slecht, maar ik krijg er vaak een beetje een stoelzit van), en met de Roxane (daar zat ik helemaal niet fijn op)
Kieffer zadels heb ik niet veel mee, de Norbert Koof is me veel te diep om mee te springen.
Zit ook nog eens met een vrij beperkt budget (dus kan helaas niet gewoon de zadelpasser laten komen en wat uitzoeken, was wel lekkerder geweest Tong uitsteken )

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:07

Nou, dan zal ik maar niet beginnen over de Stubben Roxane Clown (wilde net zeggen dat die van mij daar echt goed voor was en heeeerlijk zat!)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:47

Ik weet niet hoelang je bent,
maar ik ben 1.80m en ik vind de Stubben Edelweis en Scandica echt super lekker zitten! Ja

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:57

@ Concorde,
dan is de schacht veel hoger, dus dan kruipt de bovenkant van de schacht niet meer tegen het zweetblad aan.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:38

Ik ben niet superlang, maar heb in verhouding ietsje te lange benen geloof ik Koe Broeken zijn ook altijd te kort. Dressuurzadels zelfde probleem trouwens, zit ik ook snel over de wrong.
Tienus: Ahaa, zo. Heb geen last van laarzen die ergens achter blijven hangen (ja, toen ik nog met rubberlaarzen reed, manegeles had ik dat wel altijd) heb gladleren chaps die zo goed zitten dat ik nergens last van heb.