[WN] Rijbroek/schoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kejen

Rijbroek/schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 10:02

Hallo, ik krijg morgen mijn eerste western les.
Moet je dan een spijker broek aan, of mag je ook gewoon met een rijbroek aan ?
en welke schoenen moet je aan ?
ik rij altijd met jophurs en chaps, moet ik die ook aan dan bij het western rijden of...?

wie kan het me vertellen?

groetjess kellyann,

TurdusMerula

Re: Rijbroek/schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:11

Ik heb mijn eerste les gewoon met rijbroek en chaps gedaan. Wat later moest ik over naar een spijkerbroek omdat dat minder glad was, en dat beter zit.
Ik denk dat het op zich niet zo uitmaakt wat je voor de eerste keer aandoet. Als je een rijbroek veel fijner vindt kan je dat aandoen; anders zou ik gewoon een spijkerbroek aantrekken. En je kunt gewoon met je jophurs rijden. Lachen
Heel veel plezier!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:16

Ik zou een gewone rijbroek aan doen de eerste keer. Sommige spijkerbroeken zijn namelijk helemaal niet geschikt (te wijde pijpen bvb) en dan schuur je jezelf van lies tot enkels open.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 10:31

Oke bedankt,
ik heb alleen skinnyjeans, kan je daar ook mee rijden?

Zijn er speciale western spijkerbroeken? of rijden jullie met gewone spijkerbroeken uit gewone winkels?
Hoe duur zijn die spijkerbroeken ?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:54

Ik rijd op het moment nog met een vz-zadel op mijn pony, dus ik rijd vrij weinig in spijkerbroek, alleen op de lespony. Ik heb gewoon mijn normale spijkerbroeken om in te rijden, maar ik denk dat een ander model nog lekkerder zal zitten.
Skinny lijkt mij persoonlijk niet zo comfortabel...
Maak je nog niet te druk om je broek, ga eerst morgen maar kijken of je het leuk vind. Knipoog Kan ook in je gewone rijbroek hoor. Lachen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:06

Als je iets aanhebt waar je altijd in rijdt lijkt me dat het beste. Je hebt niet meteen al op dag 1 de westernhouding en de ideale zit in een westernzadel te pakken. Dat kan pijnlijk worden als je ook nog eens kleding aanhebt waar je normaal niet mee rijdt.

schoenen en chaps is beter dan rijlaarzen! Skinny jeans= auw! Een strechtjeans is vaak beter, sommigen preferen een enkel binnenbeennaad ipv ene dubbelgestikte.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:15

Jahaa, les is vandaag, ik ben benieuwd wat je er van vond! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:25

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaring. Bij wie heb je gereden? Lachen

Ik rijd btw altijd in mijn spijkerbroek uit de winkel en jodphurs, doe dat nu al 3 jaar en het bevalt me prima!