master saddle fitting consultant + aanpassen/opvullen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

master saddle fitting consultant + aanpassen/opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:17

Ik wil binnenkort mn zadel eens laten controleren. Ik heb hem nu 2 jaar bijna, maar in die twee jaar is het paard al behoorlijk van vorm veranderd denk ik. (van 4 naar 6 jaar). Daarbij is het zadel vanvoor ook wat gezakt. Wat eerst een ruimte tussen schoft en boom van een 3tal vingers had, is er nu maar de helft meer over. Hij ligt dus net niet op de schoft, mss een cm erboven. (Werd mij ook verteld dat dit niet normaal is dat dit zo zakt), iemand die ik ken heeft haar zadel al behoorlijk lang en zij heeft nooit iets moeten laten bijvullen. Maar het kan ook dat hij wat smaller geworden is aan zn schoft waardoor het zadel nu wat verder zakt. Hij wordt nl nog met een ander zadel gereden, die denk ik een wat smallere boom heeft dan de mijne.
Nu zag ik een advertentie van iemand die een opleiding bij MSFC heeft gehad. Iemand ervaring met soortgelijke consultants. En hoe zit het zo'n beetje met de prijzen. Of ga ik beter op zoek naar een goeie zadelmaker.

Roxxiejj

Re: master saddle fitting consultant + aanpassen/opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:20

Mijn zadel is door zo'n zelfde persoon opgemeten. Ik ben er nog steeds over te spreken. Ik kan het je dan ook echt aanraden!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:49

mijn baas is ook zo'n persoon ( dat klinkt stom) maar dat is een heftige opleiding tot zadelpasser maar verder ook op paardgebied.
Ik denk dat zo iemand er toch wel verstand van heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 12:47

ok klinkt iig. Ik heb ondertussen al contact opgenomen voor een controle van mn zadel.