Stang en Trens hoofdstel vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Stang en Trens hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:09

welk stang en trens hoofdstel is nou een echte aanrader in de prijsklasse tot 300,00 euro?
en zou je kiezen voor wel of geen gesp op het hoofd achter de oren?
wat heeft jou voorkeur gedeeld kopstuk of normaal kopstuk of toch een kopstuk met de gesp bovenop achter de oren?

ben heel benieuwd wat jullie voorkeuren of ervaringen zijn

Wanja

Re: Stang en Trens hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:35

Voor 300 euro zou ik denk ik voor Döbert gaan. De kwaliteit van die hoofdstellen is gewoon super, lekker zacht leer en je kunt ze helemaal naar eigen smaak samenstellen.
Ik vind zelf een kopstuk wat gevoerd is erg prettig, verder blinde sluitingen en eventueel de gesp achter de oren. Het is natuurlijk maar net wat je zelf mooi vind en is dus heel persoonlijk.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:56

heb zelf een Döbert Classic stang en trens hoofdstel..blinde sluitingen.. geen gespen achter de oren..mooi fijn leer en een 5 cm brede neusriem koste nieuw 275,- incl 2 paar teugels.

zal wel een foto toevoegen van mijn hoofdstel

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:49

Ik zou kiezen voor een gesp op het hoofd en dan zou ik een hoofdstel doen van passier of Kieffer

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:08

Ik zit met dezelfde vraag maar dan tot 250 euro. Mijn enige eisen zijn witonderlegd en brede neusriem, 5cm of zelfs breder.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:33

Dobert of Passier hebben mijn voorkeur.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:39

Afbeelding

Afbeelding

bovenste dobert stang en trens hoofdstel classic.
onderste ook stang en trenshoofdstel(rij ermee als trenshoofdstel)ook dobert classic

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:43

Even een vraagje hier denk dat er vast wel iemand is die er antwoord op kan geven, Mag je bij de pony`s in het Z1 met Stang en Trens starten? Heb er eigenlijk nooit op gelet, en we hadden er vorige week een discussie over bij de rijverening, (kan het trouwens ook niet in het regelemt van de knhs vinden)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:25

Nee, dit mag niet.

Artikel 144 - Harnachement
3. Voor de klassen Z1- en Z2, ZZ-Licht en ZZ-Zwaar dressuur geldt, met uitzondering van de pony’s, dezelfde optoming als voor de klassen B t/m M2, aangevuld met de mogelijkheid tot gebruik van een stang- en trenshoofdstel (met engelse neusriem
of engelse keel/neusriem, dus géén gecombineerde neusriem met weglating van de sperriem), waarbij de toegestane stangbitten en toebehoren gelijk zijn aan hetgeen
hieromtrent is vermeld in artikel 428 van het dressuurreglement van de FEI.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:29

Nazarma schreef:
Even een vraagje hier denk dat er vast wel iemand is die er antwoord op kan geven, Mag je bij de pony`s in het Z1 met Stang en Trens starten? Heb er eigenlijk nooit op gelet, en we hadden er vorige week een discussie over bij de rijverening, (kan het trouwens ook niet in het regelemt van de knhs vinden)

Wat raar dat niemand op je vereniging dat weer zeg Verward Dat heeft nog nooit gemogen!

@ ts: ik zou niet gaan voor een gesp achter de oren, maar das meer persoonlijke smaak. K heb mooie gezien van Döbert idd, maar ook van Albion en Passier.
Ik zou gewoon eens langs meerdere ruitersportzaken gaan en ff rond kijken en informatie vragen.