Pagona Eczema vs. Boettdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Pagona Eczema vs. Boettdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:18

Mijn paard (met zomereczeem) loopt momenteel 24 uur per dag met een Imperial Riding eczeemdeken. Ik ben niet erg tevreden over deze deken, aangezien de hals er aan zit met klitteband en ook sluit met klitteband wat erg snel losgaat. Ook is de deken niet erg 'uitgebreid': als het paard zijn staart wil schuren (ja dat wil hij, ondanks de deken) dan is de staartflap zo aan de kant geschoven. Ook zit er geen buikflap aan.

Nou wil ik een andere deken aanschaffen en ik kwam er twee tegen op de Divozasite. Er zit nogal wat prijsverschil in en ik zou graag willen weten waarom de Boettdeken zoveel meer waard is dan de eczema. Iemand ervaring?

Hier de links:
Pagony:
http://divoza.com/shop/a.visit/4831b79b ... a8c06406e8
Boett:
http://divoza.com/shop/a.visit/4831b87a ... View/60174

Tigarida

Re: Pagona Eczema vs. Boettdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:26

Ik heb eczeemdekens van Pagony ,ik heb er drie stuks,waarvan van 1 al drie jaar in gebruik.
Ben er zeer tevreden over.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:01

Ik heb er 1 van Vantaggio van ooteman.nl. Hij blijft goed zitten (ondanks dat we de buikflap er af hebben gehaald) en hij helpt echt...

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:13

Nog even voor de duidelijkheid: hij wordt gedragen door een paard dat 24/7 in de wei staat en waar deze zomer ongeveer 2 maanden lang weinig mee gedaan wordt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:14

Onze pony staat nu ook ergens anders en wordt sporadisch gereden. Die heeft de deken ook 24/7 op, staat alleen wel s nachts op stal. Hij heeft um overdag ook gewoon buiten op en in de regen.

Denk dat het weinig uitmaakt of je um 24/7 buiten hebt staan. Je moet alleen wel in de gaten houden of ie het niet koud krijgt, als het erg veel regent.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:16

Je moet maar eens zoeken op pagony eczeem, dan zul je zien dat er erg veel reacties komen dat de dekens geen goede pasvorm hebben.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:17

Ik vind de kwaliteit van de Pagony stukken minder. Maar als je een niet al te agressief paard hebt gaat ie best lang mee Nagelbijten / Gniffelen (dus als je paard niet te veel speelt, schuurt, rolt enz.) Anders is een Itch-Off deken van de Meulenkamp misschien een iets goedkopere oplossing dan de Boett: http://www.demeulenkamp.nl