Ik heb mijn Wintec wide laatst ingeruild voor een normale Wintec, de 500 met cair.
Ik was tevreden over de wintec wide, lag netjes, maar mijn fjord is afgevallen en dus moet ik een smallere hebben.
Vanavond dus maar even aan het passen gegaan. Ik wilde even kijken hoe hij lag op mijn twee fjordenmerries en inschatten welke boom erin zou moeten. Er zat nu een witte in.
Een vriendin van mij, die er meer kijk op heeft, kwam ook en zij had haar zadel ook meegenomen, zelfde model en inchmaat, maar dan met wol gevuld en met een blauwe boom.
Dus ik leg mijn zadel op mijn ene merrie en het lag dus van geen kanten, het lag nog niet eens redelijk en dat kon ik nog zien, en ik ben een leek op dit gebied. De achterkant raakte nauwelijks de rug en net onder de boom aan de voorkant zat hij te strak en de voorkant lag veel te hoog. Nu zul je dat wel een beetje houden met de vrij schofloze fjorden, maar dit was extreem..
Ook op mijn andere fjord lag hij nergens naar..
Daarna legden we het zadel van die vriendin erop, dat zat echt zó veel beter.. De boom mocht nog wel iets wijder, maar de achterkant lag netjes..
Is het de boommaat waar het aan schort, wij dachten het niet, is het dan de cair, is het zadel gewoon niet goed of nog iets anders?? Wel raar dat hetzelfde model zadel zo anders lag..
Dit zadel gaat dus terug..
Iemand hetzelfde probleem gehad??