Wintec versus Wintec.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Wintec versus Wintec.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 20:32

Ik heb mijn Wintec wide laatst ingeruild voor een normale Wintec, de 500 met cair.
Ik was tevreden over de wintec wide, lag netjes, maar mijn fjord is afgevallen en dus moet ik een smallere hebben.

Vanavond dus maar even aan het passen gegaan. Ik wilde even kijken hoe hij lag op mijn twee fjordenmerries en inschatten welke boom erin zou moeten. Er zat nu een witte in.
Een vriendin van mij, die er meer kijk op heeft, kwam ook en zij had haar zadel ook meegenomen, zelfde model en inchmaat, maar dan met wol gevuld en met een blauwe boom.

Dus ik leg mijn zadel op mijn ene merrie en het lag dus van geen kanten, het lag nog niet eens redelijk en dat kon ik nog zien, en ik ben een leek op dit gebied. De achterkant raakte nauwelijks de rug en net onder de boom aan de voorkant zat hij te strak en de voorkant lag veel te hoog. Nu zul je dat wel een beetje houden met de vrij schofloze fjorden, maar dit was extreem..
Ook op mijn andere fjord lag hij nergens naar..

Daarna legden we het zadel van die vriendin erop, dat zat echt zó veel beter.. De boom mocht nog wel iets wijder, maar de achterkant lag netjes..

Is het de boommaat waar het aan schort, wij dachten het niet, is het dan de cair, is het zadel gewoon niet goed of nog iets anders?? Wel raar dat hetzelfde model zadel zo anders lag..
Dit zadel gaat dus terug..
Iemand hetzelfde probleem gehad??

pmarena

Re: Wintec versus Wintec.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:51

Het kan zijn dat de wolgevulde kussens heel anders gevuld zijn , het kan zijn dat Wintec bvb. het model iets verandert heeft in de tussentijd dat de ene en de andere gemaakt is , het verwisselbare kopijzer geeft ook wel een iets andere ligging natuurlijk....

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:07

even offtopic
hoe beviel de wide jou ?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:12

Het zou best kunnen dat de kussens anders van vorm zijn, ik heb zelf ook een wintec cair (pro) en op mijn paardje ligt het super (nrps).
Maar 2 zadels van hetzelfde merk kunnen heel veel verschillen, zo heb ik een rossner springzadel, ik wou dit zadel ook in de dressuur uitvoering, maar dat lag dus ook van gaan kanten... Dit kwam ook door het verschil in de kussens, het dressuurzadel was met keilkussen uitgevoerd en dat ligt dus niet op mijn paard

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:22

Mijn ervaring is dat de cair kussens wat boller zijn dan wolgevulde kussens.
Dat zou het bij jou wel kunnen zijn als de voor- en achterkant de rug niet raken.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:22

In de Wintec Wide mogen ook de witte en de rode boom van de gewone Wintecs... Mssn is het mogelijk om je zadel terug om te ruilen en het zo proberen op te lossen?
Ik heb nu ook de Wide en ik ben er héél tevreden over, ligt prima op m'n pony. Hiervoor had ik een kunststof HH (namaak Wintec dus) en deze lag ook verschrikkelijk...
Rode boom, witte boom, hij lag gewoon niet goed op haar en hij schoof nog eens alle kanten op ook.
Volgens mij lag het aan het smalle kussenkanaal, bij de Wide is dat stukken breder en zo blijft het tenminste liggen ook!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 04:48

De wintec wide beviel mij zeer goed!!
Daar om wil ik ook zo graag weer een wintec, kon er echt heerlijk mee rijden..
Maar een witte mag ook in de wide..

Ik ga vandaag even terug naar de winkel.. Maar even zien wat ik doe..

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:41

Hoe breed is een grijze wintec boom eigenlijk? Dat kan ik nergens terugvinden!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:18

Bestaat er wel een grijze.. ?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:21

Ik zie hem iig zitten in het leenzadel dat ik heb? Een Bates? Met verwisselbare boom?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 22:00

Volgens mij heeft Wintec geen grijze boom..

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:17

in de xl wide mag inderdaad ook de rode en de witte boom van de gewone wintec.

heb ik nu ook voor mijn afgevallen merrie.

toevallig heb ik ook een grijze boom in huis(zat ook eens in een zadel) vind het weinig verschillen met een witte.