Past je halster goed? Als het goed past zou je een onderlegd halster kunnen kopen, dat is zachter. Er zijn ook paarden met allergie voor het materiaal, in dat geval kan een leren halster uitkomst bieden. In het ergste geval zou een schimmelinfectie ook kale plekken onder het halster kunnen geven.
mischien schuurt hij/zij gewoon graag, je kunt ook een bant om zijn nek doen en dan in de wei laten (bant niet te strak!) als je hem niet kunt vangen in de wie zonder halster
Dat is bij mijn verzorgshetje ook. Ik laat het halster dus gewoon af in de weide. Of hij echt schuurt weet ik niet, maar hij vind het wel lekker, niet jeuk ofso maar hij vind het wel fijn. Voor de zekerheid laat ik het halste rdus ook af in de weide.
Ook mijn paard heeft er (nu al) last van. Ik laat het halster nu gewoon af en smeer de plekjes in met uiercreme. Als je het halster niet kan of mag aflaten, kan je ook eens op zoek gaan naar de schapenbontjes die je rond het halster kan doen. Of je koopt gewoon een halster dat met bont onderlegd is.
Halster kope met verstelbare "Neusriem", weet even niet hoe dat heet. Daar moet dan een mannenvuist tussen kunnen. Ook moet het halster niet te hoog zitten. Mijn paard had hetzelfde en dit werkt prima. Paardentandarts heeft het mij verteld dus zal wel goed zijn, paard kan anders trouwens ook niet goed kauwen.
Mijn bijrijdpaard staat met bontjes op de wei, en die krijgt daar juist schuurplekken van. Mijn ervaring is dat een gewoon simpel nylon halster ht beste werkt.
die van mij heeft heto ook en bontjes of een zachte laag er onder heeft geen zin. In het land mag het halster bij ons ook niet af. Maar sinds deze week staat ze op stal wel zonder halster. Zal haar nu ook eens gaan insmeren met uierzalf.