ervaring met nieuwzadel stubben biomex?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

ervaring met nieuwzadel stubben biomex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 16:41

zijn er mensen die ervaring hebben met het "nieuwe" zadel van stubben met de biomex zit?

door een trap van mijn paard op mijn stuitje een aantal maanden geleden, is het voor mij erg lastig om paard te rijden, omdat ik dan contstant schokken opvang met mijn stuitje/staartbeen. ik baal er ontzettend van gezien ik een eigen paard heb, die ik normaal gesproken dagelijks reed. gezien ik nu toch echt wel weer wil gaan rijden, maar nu vaak niet verder kom dan 1 maal per week, wil ik misschien dit zadel aanschaffen.

met dit zadel zou als het goed is mijn stuitje helemaal vrij liggen en ik geen schokken meer opvang daarmee. dit komt doordat er 2 speciale kussentjes verwerkt zijn in het zit gedeelte van het zadel waar je zitbeenknobbels op rusten zo maakt je stuitje/staartbeen geen contact meer met het zitvlak. dit systeem is toepasbaar op verschillende zadels van stubben.
zijn er mensen die ervaring hebben met dit zadel? of misschien een andere sugestie hebben. ik rijd nu met een anky dressuur zadel.

http://www2.stuebben.de/biomex/english/index.html

voor meer info zie site.