Welke neusriem heb jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Welke neusriem heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:50

Een vraag die al zo lang in mijn hoofd rond zwierf Tong uitsteken

Welke neusriem heb jij?
het gaat om de neusriem waar mee je rijd.

Waarom rijd je er mee?
Andere neusriemen geprobeerd?

Het valt me heel erg op dat mensen vaak een dubbele neusriem hebben met het rijden. Rijden jullie ook weleens zonder sperriem?

Brand los Haha!

*Ik heb verschillende paarden gereden met een lage neusriem, zonder neusriem of een dubbele/gecombineerde. Maar bij de laatste vaak afwisseling, wel of geen sperriem*
groetjess

sibbe

Re: Welke neusriem heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:58

mijn paarden hebben een dubbele neusriem omdat ik het zelf het mooist vind ik rij ook geregelt op andere paarden met lage neusriemen voor mij maakt het met rije niet uit zeg maar !! Knipoog

sjimpi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:01

Ik rijd met een lage neusriem, vindt ik persoonlijker fijner rijden vooral met het inrijden van jonge paarden,met een dubbele neusriem ligt het bit zo los in de mond en heb dan het gevoel dat het bit teveel schuift als je wilt sturen ( bij jonge paarden dan)

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:02

ik heb een brede neusriem met een sperriempje.. gewoon omdat ik het mooier vind eigenlijk..

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:00

Ik heb een gecombineerde neusriem maar gebruik het sperriempje niet, aangezien mijn paard het niet verdraagt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gewone hoge neusriem (zonder lusje dus) maar tot nu toe geen gevonden, tenzij aan een stang- en trenshoofdstel van €200...

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:05

gewoon een gecombineerde neusriem. daar loopt mijn pony het beste op Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:14

lage neusriem en bij de andere bitloos met een brede hoge neusriem.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:27

Brede neusriem met sperriem. Heeft verder geen reden, zat bij het hoofdstel. Clown

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:48

dunne neusriem met sperriem

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:55

Een hoge (wel met lusje, maar nooit een sperriem gehad i.v.m. tweedehands gekocht, al zou ik hem hebben, hem niet gebruiken) maar normaal een lage, alleen die ik heb past het paard niet. Wat wil je met een neusomtrek van 90 cm en een koplengte van 95cm, een xfull is dus weer te groot achter de oren.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:00

x__laura schreef:
Ik heb een gecombineerde neusriem maar gebruik het sperriempje niet, aangezien mijn paard het niet verdraagt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gewone hoge neusriem (zonder lusje dus) maar tot nu toe geen gevonden, tenzij aan een stang- en trenshoofdstel van €200...

Het lusje kan je ook mooi door de schoenmaker laten weghalen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:22

Een lage neusriem, mijn ervaring is dat 9 v.d 10 paarden er fijner mee lopen. Daarnaast heb ik wel een gecombineerde neusriem hangen met aansnoerneusriem en die gebruik ik voor de mooi & afwisseling.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:25

met dressuur een aansnoerneusriem, meer voor het mooi dan dat het effect heeft.. en met springen een lage neusriem omdat pony een tijdje de neiging had om der mond open te doen.. hij zit nu niet zo strak meer, in het begin flink strak gehad Knipoog

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:31

Een brede neusriem met sperriem, heeft verder geen reden.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:32

ik rijd nu met aansnoer of gecombineerd, ben een beetje aan t afwisellen. kijken waar ze het beste op reageerd. (als haar tanden zijn nagekeken kan ik pas echt een keuze maken)
en waarom stiekem toch wel omdat ik het mooier vind...
(vroeger reed ik altijd wel met lage neusriem, omdat dat beter was voor de pony)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:51

Mijn ene bijrijdpaard heeft een lage neusriem maar eigenlijk heeft hij die helemaal niet nodig en daarom rijd ik ook zonder. Hij is ook de enige IJslander die ik een lage neusriem niet mooi vind staan Clown Mijn andere, nieuwe verzorgpaardje heeft een lage neusriem. Zelf vind ik een smalle hoge neusriem zonder onderlegzooi het mooist staan maar merk ik dat veel paarden beter reageren op een lage. Gecombineerd vind ik echt niet mooi, vooral niet als de hoge neusriem heel breed is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:52

geen *LOL* Huilen van het lachen

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:53

een gecombineerde, ik rij niet altijd met een sperriem (ligt eraan of ik m kan vinden Tong uitsteken)

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:27

Hoge neusriem met S&T
met springen gecombineerde neusriem
en longeren en buiten zonder sperriem.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:28

Simpele gecombineerde, geen aansnoer en geen Bonfire-model. Ik zit er aan te denken om een lage aan te schaffen, maar ik ben er nog niet uit. MIsschien kijken of ik die eerst ergens kan lenen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:08

Ik heb een bruine mexicaanse neusriem en een zwart met wit onderlegde brede gecombineerde neusriem.

Rijd met beide, met de mexicaan meestal bossen en springen, vind het gewoon een fijne neusriem, omdat ik mijn hand stiller moet houden om Verle fijn te laten lopen, dus hele goede oefening voor mij en de gecombineerde is voor wedstrijden.

Thuis rij ik met het hoofdstel waar het bit aan zit, dus ben een beetje lui. Bloos
Vind m'n mexicaan ook heel erg mooi, is bruin en dat staat Verle mooi, maar de zwarte met wi onderlegde ook. Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:57

Aan mijn 'trainings'hoofdstel zit een witonderlegde brede neusriem met sperriemlusje. Ik rijd zonder de sperriem.
Aan mijn wedstrijdhoofdstel zit een dunnere wit onderlegde Engelse neusriem (hoge zonder sperriemlusje) Haha!
Ik rij zonder sperriem omdat ik het mooier vind, handiger (riempje minder vast en los te maken) en ze kwijlt hem toch alleen maar onder. Met rijden merk ik geen verschil.
De neusriemen zelf snoer ik ook niet aan, er kunnen wel 3 vingers tussen.
Oftewel: de neusriem zit er eigenlijk alleen maar voor de 'mooi' Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 05:54

ik rij met een gecombineerde aansnoerneusriem met sperriem.
geeft geen specifieke reden,maar ze doet het hier prima op,dus ga ik t niet veranderen.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:17

ik begon (toen ik nog met bit reed) met een gecombineerde neusriem, ik kwam er na een tijdje achter dat ik de sperriem zo los deed dat ie eigelijk nutteloos was en toen heb ik hem eraf gehaald, nog iets later kwam ik erachter dat dat voor de overgebleven hoge neusriem ook gold dus ook die ging weg, nu rij ik bitloos met een nep cook met een hoge neusriem want dan kan je niet zonder (tenzij je met halsriem rijd maar zo ver zijn we nog niet.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:08

Ik heb met verschillende neusriemen gereden: Engels, mexicaans, laag, Hackemoor en momenteel zonder neusriem (ben overgestapt op western rijden) Wil nog graag een keer met een Bosaal oid bitloos rijden!