Wintec Isabell Werth vs Euroriding Luxor

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Wintec Isabell Werth vs Euroriding Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:35

Even een vraag aan mensen met een Wintec Isabell Werth zadel -->

Heb je met een Wintec IW zadel en een rijbroek zonder leren zitvlak net zoveel grip (of misschien nog wel meer) dan met een rijbroek met leren zitvlak en een Wintec IW zadel?

Zit er sterk aan te denken om mijn Luxor de deur uit te doen en een Wintec IW zadel aan te schaffen, mede door het lichtere gewicht van het zadel en de aanpassingsmogelijkheden (wisselbare boom) e.d. maar zit nog wat te twijfelen.

Dus graag hoor ik ervaringen van mensen met een Wintec IW zadel (zowel possitief als negatief).

Alvast bedankt Lachen!!

Phrono

Re: Wintec Isabell Werth vs Euroriding Luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:09

Ik heb een Wintec Isabell gehad. Echt het fijnste zadel ooit, alsof het voor mij gemaakt was. Ik kon er heel lekker in zitten. Mooi licht vanwege het kunststof en paste helemaal super op het paard. Ook lange ritten gingen fijn met dit zadel. Wegens overgang ander paard heb ik het destijds moeten verkopen. Maar wanneer mijn jaarling oud genoeg is komt er zeker weer zo'n zadel, mits het past.

Ik heb geen rijbroeken met leren zit, maar dat schijnt ook niet een aanrader te zijn in combinatie met dit zadel. Maar daar zijn de meningen wel over verdeeld geloof ik. De één vindt het wel fijn, de ander niet.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:11

heb zelf ook een wintec IW, heb broeken met leren zit en vind het echt heerlijk om ermee te rijden Ja
maar ik denk niet dat je per se een leren zitvlak nodig hebt om een goede grip te hebben..
zadel is idd lekker licht en als je er een beetje zorg voor draagt blijft hij lang mooi Ja

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:22

Isabell werth MET een rijbroek lederen zit is niet aan te raden,,a) niet nodig doordat hij al super vast zit. B) omdat het niet goed is voor suede op je zadel

Isabell werth met rijbroek ZONDER leren zit,, zit alsnog steviger dan een lederen zadel MET rijbroek lederen zit Pling (pff snap je het nog Haha! )

zoals je weet(je heb mij PB gestuurd) is mijn isabell werth te koop van 6mnd oud..

Heerlijk zadel wil geen ander meer..
Alleen hou ik van ruimte(de 1 houd van gesloten,,de ander van normaal ik hou van ruimte) en de 17,5 inch mag voor mij ietsje ruimer Knipoog

Ik droeg altijd broeken met lederen zit,, maar dat is bij de isabell werth echt NIET nodig,, zit super vast.

Lekker licht zadel goede pasvorm Pling
Ben erg verwend afgelopen jaren met O.A prestige met gelzitting,, kiefer(s) kentaur,,BR passier en noem maar op,,
Ik kon op deze zadels heerlijk rijden,, maar GEEN 6 paarden per dag,(dan moest ik echt even van zadels wisselen), maar wederom met de isabell werth heb ik hier geen moeite mee..
Dus mocht je intresse hebben??

Zolang hij niet verkocht is rij ik er gewoon nog mee, MAAR ik kijk wel uit naar een 18inch(ondanks hand voor en achter over)

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:49

ik vind lederen zit gewoon fijner zitten, en is zeker niet slecht voor je suede, die van mij blijft lekker zacht Lachen
zo'n ribbelbroek is wel slecht vind ik..
ik heb een 16,5 inch, maar ben ook maar een fijn meisje Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:00

love_bichke schreef:
ik vind lederen zit gewoon fijner zitten, en is zeker niet slecht voor je suede, die van mij blijft lekker zacht Lachen
zo'n ribbelbroek is wel slecht vind ik..
ik heb een 16,5 inch, maar ben ook maar een fijn meisje Lachen

Wordt het op den duur glad van als je leder draagt,, dat is mij ook bekend van zadel van mn nichtje(ook isabell werth) zij zit zooo vast met lederen zit?? alsof ze geplakt in zadel zit,,geen MM verschuift ze erin,,TOCH na(volgens mij heeft ze zadel nu 5 jaar) . 1e 3jaar heeft ze zonder leder zit gereden,,niks aan de hand,, maar sinds die 2 jaar dat ze ermee rijdt valt haar op dat zadel op die punten glad lederachtig is geworden Vork

Iedereen moet het dus zelf weten,, ik heb het ook 1x gedragen met lederen zit?? nou echt niks voor mij,,muurvast zat ik in zadel Haha!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:10

denk dat dat vooral is als je wat heen en weer gaat in je zadel, nu moet ik zeggen dat ik een vrij stabiele zit heb, zal mss wel van merk afhangen ook, hoe zacht het leer blijft oid. Knipoog

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:15

Je hebt trouwens ook een lederen IW hè, de Bates Knipoog
Super zadel Ja
Heb op de wintec ook ooit gereden, maar die vond ik zo fijn niet als de Bates. Ik heb nu de Bates en ben er super tevreden van.

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:29

ik heb ook een wintec IW, en ik zit er echt zaaaaaaalig op
bij mij hangt het er een beetje van af met welke broek ik het best zit
de ene dag zit ik heerlijk zonder lederen zitvlak, terwijl andere keren beter met lederen zitvlak
(mjah, ik denk dat ik wat raar en op dat vlak :p)
in ieder geval, ik vind het zadel wel een aanrader Lachen

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 19:52

Super bedankt voor de reacties allemaal!
Nu rijd ik zelf met rijbroeken met een leren zitvlak en een Luxor zadel, alleen vanwege medische klachten krijg ik steeds meer moeite om mijn (leren) zadel op mijn paard te krijgen (ik ben 'maar' 1.68 en paard is ruim 1.76) dus een wat lichter zadel zou voor mij een uitkomst zijn.
Heb op zich best een stevige zit (met leren kont haha) en wil er qua stevigheid in het zitten niet op achteruit gaan (ik weet ook wel dat een zadel en rijbroek niets uit mogen maken qua stevig zitten maar een beetje extra stevig zitten door zadel en/of broek is nooit weg aangezien mijn dame soms op de meest vreemde momenten gekke kapriolen kan uithalen Haha!).

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:57

zazoeyou schreef:
Isabell werth MET een rijbroek lederen zit is niet aan te raden,,a) niet nodig doordat hij al super vast zit. B) omdat het niet goed is voor suede op je zadel

Isabell werth met rijbroek ZONDER leren zit,, zit alsnog steviger dan een lederen zadel MET rijbroek lederen zit Pling (pff snap je het nog Haha! )

zoals je weet(je heb mij PB gestuurd) is mijn isabell werth te koop van 6mnd oud..

Heerlijk zadel wil geen ander meer..
Alleen hou ik van ruimte(de 1 houd van gesloten,,de ander van normaal ik hou van ruimte) en de 17,5 inch mag voor mij ietsje ruimer Knipoog

Ik droeg altijd broeken met lederen zit,, maar dat is bij de isabell werth echt NIET nodig,, zit super vast.

Lekker licht zadel goede pasvorm Pling
Ben erg verwend afgelopen jaren met O.A prestige met gelzitting,, kiefer(s) kentaur,,BR passier en noem maar op,,
Ik kon op deze zadels heerlijk rijden,, maar GEEN 6 paarden per dag,(dan moest ik echt even van zadels wisselen), maar wederom met de isabell werth heb ik hier geen moeite mee..
Dus mocht je intresse hebben??

Zolang hij niet verkocht is rij ik er gewoon nog mee, MAAR ik kijk wel uit naar een 18inch(ondanks hand voor en achter over)

Ik zie dat jouw IW te koop is.. heb je hier een topic van? Of foto's, whatever. Ik ben op zoek naar dat zadel!
Eventueel mijn mail: mariannedebondt@gmail.com
groetjeS!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:45

Hoi Urs,

mam reed zich met dit zadel door.
En met leren zitvlak vonden wij het ook niet fijn.
Ik vind dat je er qua zit wel op achteruit gaat als je je luxor weg zou doen.
Ik zou dan eerder denken om een krukje te gebruiken om je zadel op te leggen.