Biothane of leer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Biothane of leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:29

Ik ben druk bezig met het bij elkaar zoeken van de bijbehordende assecoires voor mijn eerste Barefoot.
Ik heb zelf nog mooie veiligheidsbeugels liggen, maar mijn beugelriemen passen niet bij de kleur van het zadel wat ik graag wil (zadel = bruin, beugelriemen=zwart). Ik wil er dus ook graag nieuwe beugelriemen bij. Klinkt als een luxe probleem, maar ik wil het toch graag passend hebben

Ik zit nu te twijffelen tussen Beta Biothanen T-beugelriemen en de "gewone" leren dressuur beugelriemen.

Qua prijs maakt het niet zoveel uit, daar gaat het mij ook niet om. Zouden jullie alsjeblieft je ervaringen met de Beta Biothane beugelriemen hier neer willen zetten? Ik wil nl. geen miskoop doen Tong uitsteken

Kitsolu

Re: Biothane of leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:57

niemand??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:02

beta biothane is sterker als leder Knipoog
die T beugelriemen van bf beta biothane vind ik persoonlijk erg fijn Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:33

ik vind zoiezo biothane aangenamer schuurt ook minder ed

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:33

Ik zou voor leer gaan.
Biothane is sterker dan leer, behalve bij de gaatjes en ik heb al vaak gezien dat het biothane daar begon te scheuren.

Biothane is sterker doordat het geweven is (het nylon dat er in zit), maar op de plaatsen waar je er een gat in maakt maak verbreek je het geweven. Juist bij beugelriemen komt alle druk op dat gat.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:02

mijn bijrijdpaardje heeft ook een barefoot. Omdat ikzelf absoluut niet graag met fenders rij, heeft de eigenaresse voor gewone stijbeugelriemen gezorgd. De mensen van barefoot raadden haar aan, om voor leer te gaan, omdat biothane riemen sneller voor schuurplekken op het zadel zouden zorgen, leren riemen zouden 'vriendelijker' zijn voor het zadel.

Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar wij zijn toch maar voor de leren T-riemen gegaan. Lachen