foto's van jullie boomloze zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

foto's van jullie boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 11:55

ik weet niet of dit hier goed staat hoor,maar anders merk ik het wel.

ik zit diep te denken over wat voor zadel ik zou willen gaan gebruiken voor mijn paard als ik haar in ga rijden,en ik neig toch erg naar een boomloos,de barefoot londen en de barefoot nevada vind ik allebei wel wat,de london omdat het meer dressuurgericht is en ik het vermoeden heb dat het makkelijker is om daarin een goede beenligging te krijgen,en de nevada omdat ik dan wel dressuurmatig rijd,maar een westernzadel toch wel erg mooi vind,en dressuuroefningen kan je ook in een westernversie doen,maar hoe is daar dan weer de beenligging bij?
de cheyenne spreekt me ook wel aan,heb alleen gelezen dat je bij dit zadel sneller naar stoelzit neigt...

ik zou het leuk vinden als jullie van deze zadels foto's plaatsen (zadels op je paard,met en/of zonder ruiter).
foto's van andere boomloze zadels zijn uiteraard ook welkom,zo kan ik een wel overwogen keuze gaan maken!

pmarena

Re: foto's van jullie boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:29

Ben ik weer , ik achtervolg je half geloof ik Tong uitsteken

Staan qua BF wat foto's op de site , maar de ligging is behoorlijk paard- en ruiter afhankelijk dus het beste kun je gewoon beide zadels proberen als testzadel , alleen dan weet je of het voor jullie fijn aanvoelt of niet.

Bij de Cheyenne neig je niet sneller naar stoelzit... Verward

Stoelzit krijg je als de beugels tever naar voren zitten vergeleken met de plek waar je heupen zitten.

Heb je een zadel met een te ruime zitting , dan schuif je naar achteren in het zadel. En schuif je dus naar achteren steeds verder weg van de beugelophanging , waardoor die in verhouding tever naar voren komt te zitten.

Dus altijd goed opletten dat je de juiste maat zadel voor je kont hebt. Heb je een maat 1 kont , dan heb je een grotere kans dat je in een maat 2 zadel een beetje een stoelzit-neiging voelt.

Ook kun je zelf een stoelzit maken in een zadel door je beugels erg kort te doen , dan krijg je meer buiging in je knie en leg je ook je been voor je heup ipv. eronder.

En het kan natuurlijk zijn dat een zadel ECHT de beugelophanging tever naar voren heeft zitten , dat zie je ook wel eens en dan hoor je het ook wel als 90% van de mensen dat zo ervaart.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:47

@oowie : als je toch een soort van fusion wil gaan rijden Haha! Dan is misschien de FreeForm western versie wel iets voor je (de FreeWest). Hij lijkt heel erop de de normale FreeForm, maar heeft iets meer 'skirt' en er zitten westernfenders aan (maat gewone engelse beugelriemen kunnen er ook aan).
Ik ken deze zadels (heb zelf de dressuurversie) en ze hebben een hele fijne diepe zit, zijn niet té zacht en hebben dus een goede drukverdeling én ik ken iemand die heeft er eentje te koop Knipoog

De FreeWest
Afbeelding

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 13:02

DubbelDun schreef:
@oowie : als je toch een soort van fusion wil gaan rijden Haha!

De FreeWest
http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagin ... _OBJ15.jpg

hahaha fusion rijden!! Haha!

ik vind het wek een gaaf zadel om te zien!zal is ff wat meer info gaan zoeken!

pmarena schreef:
Ben ik weer , ik achtervolg je half geloof ik

geeft niet hoor!zolang ik nog twijfel en nadenk mag je me stalken hoor! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:03

Ik heb in mijn onderschrift een link staan van mijn zadel dat te koop staat. Iets naar onder scrollen, daar staan fotos van mijn zadel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:20

Moderatoropmerking:
Foto-verzameltopics zijn niet de bedoeling op Bokt. Vandaar ook het verzoek om foto's vanaf nu in links te plaatsen Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:15

Freeform zijn ook hele leuke boomloze zadels ja Ja

De Australische Barefoot-verkoopster doet ook Freeform erbij.
Ze verkoopt ze lang niet zoveel als de Barefoot , omdat de BF toch een makkelijkere pasvorm heeft en ze daarover toch ook het meest enthousiast is , ook al verdien je er als verkoper het dubbele aan.

Maar zij waardeert de Freeform ook heel erg , vooral ook voor de mensen die toch het boomzadel-model-gevoel een BEETJE willen behouden.
En eerlijk is eerlijk : de Freeform is gewoon veel mooier dan de Barefoots Ja

Alhoewel , de Engelse modellen dan , de Freewest vind ikzelf maar een rare verzameling van laagjes en absoluut niet mooi.....

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:18

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:29

zit dat nou fijner?? boomloos??

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:40

Ik vind van wel. Je voelt veel beter wat je paard doet en je word niet (zoals bij veel dressuur boomzadels) in een houding "gezet". Als je niet veel zonder zadel rijdt/ hebt gereden, is het heel erg wennen in het begin.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:43

Ik zit beter op mijn London, dan op m'n boomzadel. Ik val dan naar voren.

Maar niet iedereen vind het fijn rijden, verschild per persoon.
Laatst bijgewerkt door Yinka op 17-05-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:18

@Yinka: Wat is 'London' voor een zadelmerk?? Ik ken het alleen als kleur (Tan/Light-oil).
Als je naar voren valt in een boomloos zadel dan heb je óf geen goede balans en mis je de steun die een dressuurzadel vaak geeft vanwege aanwezige wrongen e.d. óf je paard is iets overbouwd en je vangt dat niet op met een goede onderlegger.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:20

@Dubbeldun, ik heb de barefoot London, maar ik zeg soms alleen London.
Ik bedoel juist dat ik op mijn boomzadel naar voren val en juist beter zit op mijn barefoot Bloos Typfoutje, zal ik even aanpassen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:25

Overigens bij voorover vallen in een boomzadel kan dat ook door overbouwdheid komen of doordat je niet in het dieptepunt van je zadel zit wegens een verkeerde zadelplek op de rug.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:47

Irisjuuuhh schreef:
zit dat nou fijner?? boomloos??

Heb vele zadels gehad/getest, scheelt erg welk boomloos zadel je onder je billen heb zitten. En welk paard daar weer onder zit.
Er zijn nu ook boomloze zadels b.v. de freemax die hebben een zit bijna zoals een boomzadel.
Maar je mag wel een keer komen proefrijden op een boomloos zadel Pling