[WN] W(i)e hebben (er) een Muijs!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trippeltrap

W(i)e hebben (er) een Muijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:51

Joehoe!

Naar een jaar rust is gister eindelijk een goed passend zadel voor mijn bijna 5 jarige beer gevonden!
Bij de aanschaf was het belangrijkste dat het goed ligt op zijn rug omdat hij afgelopen anderhalf jaar zo'n 10 cm de hoogte is ingegaan .... ! Maar van de osteopate groen licht om het weer rustig aan op te pakken.

Dus gisteren was de grote dag, zou het lukken?
Onze beer is geen standaard "westernpaard" en opmerkingen zoals ; "wat hij is smal, hoge schoft, korte rug" vlogen me om de oren....

Uiteindelijk kwam uit de grote vrachtwagen een "prachtig" zadel, vol met versieringen (waar ik wel even aan moet wennen hoor) en ja hoor ; zoals een zadel op een paard hoort te liggen!

Het is een Willem Muijs custom made ; wie weet zit de oorspronkelijke ontwerper / eigenaar ook wel op bokt! Of kan iemand mij meer over dit zadel vertellen. Mijn intresse is inmiddels gewekt.

Omschrijving van het zadel omdat foto's plaatsen niet lukt. (dom he?)
- net onder de zitting een vis
- op de fenders een honden (of wolven) kop

Ik en mijn beer zijn er superblij mee in iedergeval. Nu maar rustig aan beginnen met het inrijden .... 28 juli komt de osteopate weer....

cornelie

Re: W(i)e hebben (er) een Muijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:36

De omschrijving komt mij vaag ergens bekend van voor maar er is vast wel iemand die er meer van weet Lachen
In elk geval, gefeliciteerd met je zadel Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:51

Aafke maakt ook dit soort zadels bij Willem Muijs, Willem zelf is hier niet meer in NL maar in de VS voor zo ver ik weet

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:01

Ik heb een Custom Made zadel van Willem, dat heeft hij gemaakt vlak voor hij naar Amerika vertrok, Aafke heeft de tooling gedaan. Het is een heerlijk zadel, voor zowel mij als mijn paard, maar dit zadel is dan ook helemaal op maat gemaakt, op een goed passende boom, met de Seat die ik er in wilde hebben.
Ik hoop dat jouw zadel net zo goed past en blijft passen.

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 08:21

Bedankt voor jullie reacties!

@ MSQuincyTE: Is Aafke hier ook op bokt actief? Ik heb inmiddels de americaanse site met informatie over Willem Muijs gevonden.

@ ElCid : Heb jij zelf je tooling ontworpen? En tja, of het zadel blijft passen... geen idee (eigenlijk weet ik het wel). Mijn paard is afgelopen anderhalf jaar zo'n 10 cm gegroeid, en volgens mijn osteopate gaat hij zich nu in de breedte ontwikkelen. Dus... volgens de zadelpasservice is er wel ietwat ruimte om " uittedijen" , maar met haar al de afspraak gemaakt voor een vervolg. We houden het nauwlettend in de gaten!

Al met al heb ik vandaag mijn eerste stapsessie van 15 minuten gedaan, om zijn balans te vinden met zadel en ruiter erop. Hij was echt superbraaf!
Voorlopig, de komende maanden, zal het bij stapsessies (maximaal 3 / 4 per x per week) blijven voor ons, wel met de stap verruimen, en verzamelen en wat balkjes.
Als dit super gaat, gaan we pas rustig verder.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:36

Ja, ik heb de tooling zelf ontworpen, niet echt heel goed te zien op deze foto, maar geeft een idee:
Afbeelding
Hier was het nog "in de maak"
Afbeelding
Het zadel lag hier nog bij Willem, ik rijdt er nu al 1,5 jaar mee Haha! .

Ik heb echt bewust gekozen voor een Custom zadel, wat voor mij het belangrijkste was: het passen van de kale boom op het paard. Het is nl. de enige manier om zeker te weten of het zadel 100% goed ligt, bijomend voordeel is dat evt. kleine aanpassingen, als mijn paard ouder wordt, ook door Willem of Aafke gedaan kunnen worden.

Overigens is Willem, voor zover ik weet, nog wel eens in Nederland te vinden. Aafke zit ook op Bokt "AafkeB " is haar naam hier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:43

Was AafkeB, nu Aafke_ Haha!

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 14:00

@ ElCid: wat heb jij een mooi zadel! Ja Gaaf dat je ook foto's hebt van het bouwen!

Ik heb mijn eigen zadel niet uitgezocht op het "mooi zijn" maar op het oordeel van de zadelpasservice. Er was nog een zadel (wat ik overigens zelf echt in 1e instantie mooier vond, dwz zonder al die speciale tooling) maar die lag niet helemaal lekker en kon dmv een build-up pad oid wel redelijk goed komen te liggen. Ik had van te voren zelfs nog geroepen al is het zadel paars met stippen en het ligt perfect dan wordt die het! Haha!

Ik heb inmiddels vanmiddag Aafke_ (dankjewel DubbelDun) een pb gestuurd. Hopelijk reageert ze hierop.

Mocht er iemand een foto willen zien van mijn zadel ; het uploaden lukt me echt niet dus ... sorry!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:07

ik ben zelf meer van de dressuur, maar dat zijn ook erg mooie zadels zeg die die mensen maken... ga er toch eens over nadenken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:09

Hierbij de fotoos van het zadel.

Het hele zadel;
http://img170.imageshack.us/img170/1691 ... ne1cc4.jpg
De wolf/hond
http://img386.imageshack.us/img386/157/ ... oliqx9.jpg
En de vis
http://img386.imageshack.us/img386/9805 ... visjf1.jpg

De 'missing link' is waarschijnlijk een zilveren plaatje waar de naam van de eigenaar of paard opgestaan heeft. Logisch dat dit verwijderd is.
Wil je de toch ietwat opvallende plek maskeren dan kun je er altijd weer een zelfde plaatje op (laten) zetten.
http://sporting-goods.search.ebay.com/c ... usZunknown

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 15:37

@DubbelDun: Nogmaals bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Wie weet (her)kent iemand het zadel.

Goede tip voor het "missende" plaatje!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:56

trippeltrap schreef:
Ik heb inmiddels vanmiddag Aafke_ (dankjewel DubbelDun) een pb gestuurd. Hopelijk reageert ze hierop.

Ja kan Aafke beter via haar website een mailtje sturen. Ze is niet zo vaak online Knipoog