Ik zit even met een klein dilemma;
2 juni komen mijn vers gekochte paardjes aan op stal (vanuit frankrijk) Mij is aangeraden door de fokker de paardjes de volgende dag (3 juni dus) even 5 minuten te berijden, puur om even duidelijk te maken dat ook hier gereden wordt. Om ze vervolgens weer lekker op sta/in de wei te zetten om te wennen aan de nieuwe omgeving en langzaam te beginnen met werken.
Maar, ik heb nog geen zadel(s). Ik heb mijn oog laten vallen op de barefoot cheyenne. Maar ik ben voor mezelf nog niet uit of het een maat 1 of 2 wordt. (1.70, maat 36/38, maar wel met een aanwezige kont) Dat betekend dus een testzadel nemen om te kijken wat bij me past. Mijn vriend (1.80 normaal postuur) zal naar alle waarschijnlijkheid een maat 2 nodig hebben... maar ik test liever voordat ik het verkeerd koop.
Nu kan ik wel een testzadel nemen voor de week van 2 juni maar dan heb ik dus maar 2x 5 minuten waarop ik het zadel kan testen... Dat vind ik zelf een beetje weinig. Maar als ik bijv. een week later een testzadel neem kan ik niet even 5 min op de paardjes stappen.
Wat is wijsheid?