Welk zadel geschikt voor paard met beetje holle rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Welk zadel geschikt voor paard met beetje holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 11:02

Ik ben op zoek naar een (nieuw) zadel voor mijn e-pony van 1.55m.

Ze heeft een normale tot redelijke schoft, klein beetje holle rug, ruggegraat net te voelen (dus geen overmatig spek op de rug Haha! ).

Ik had gedacht eens een boomloos zadel te proberen, maar ik weeg zelf 84kg, dus ik twijfel er aan of dat een goede keuze is ivm de drukverdeling. Mijn vervolgidee was een zadel met flexibele boom of een panelen zadel of met opvulbare kussens, zoals Podium, Orthoflex, American flex, Continental Equiflex, maar dan wel zadels die dus richting vzh of endurance zijn. Geen western met horn, want ik blijf altijd met mijn jas of trui aan de knop haken Clown . Wel dus een zadel waar ik iets aan kan hangen van zadeltassen. Ook de Equistor trail vind ik een stoer zadel (als het mijn paardje tenminste zou passen).

Heeft iemand ervaringen met Podium/Orthaflex/ American Flex/Equistor trail? Of zijn er nog andere merken die aan mijn wensen zouden kunnen voldoen?

Isabonny

Re: Welk zadel geschikt voor paard met beetje holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 11:45

Weet ook iemand waar je dealers kunt vinden hier in Zuid-limburg van bijvoorbeeld podium/Orthaflex/Equistor? Ik googel me suf, maar vind alleen dealers boven in Nederland.

CM_

Re: Welk zadel geschikt voor paard met beetje holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:48

Ik denk dat je het beste via een zadelmaker een zadel kunt nemen, als je zelf al zegt dat ie niet de makkelijkste rug heeft.
Dan kun je beter een zadel aan laten meten. Zeker ook met het oog op je gewicht, erg belangrijk dat het zadel de druk goed verdeeld Lachen