verschillende borstbreedte en ruglengte bij dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

branki

verschillende borstbreedte en ruglengte bij dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 20:57

Mijn paardje heeft een dekenprobleem.
Het is een arabier van 1,52 m met een korte, wat holle rug en hoge schoft.
Voor de ruglengte heeft hij dekenmaat 175, maar dan is de borst te smal.
Doe ik hem een 185 op, dan is de borst meestal goed, maar de rug veel te lang, waardoor de deken naar achteren zakt.

Ik heb een aantal Bucas dekens en die hebben een los tussenstukje om de borst te verbreden.

Omdat het bij ons stikt van de muggen (en binnenkort komen de dazen weer), moeten mijn paardjes 's zomers een vliegendeken op. Ik heb nu een Bucas en voor het ene paard past hij aardig, voor de ander eigenlijk net niet.
Voor hem heb ik nu een Rambo sweet itch hoody gekocht met V-sluiting, dat zou goed passen voor een paard met hoge schoft. De deken ligt op de rug prima, maar ook hier is de borst te smal. En is helaas ook niet verstelbaar.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En hoe lossen jullie dat op?

merrieveulen

Re: verschillende borstbreedte en ruglengte bij dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:44

bij mijn paard was het juist andersom, hij heeft een smallere borst en daardoor was het 'hoofdgat' al snel te wijd.

ik zou even informeren bij diverse merken wat de mogelijkheden zijn, en of je eea kunt passen. ik heb wel gemerkt dat pasvormen per merk erg verschillen namelijk, ook binnen de maten. de ene 175 past mijn paard voor geen meter en de andere zit goed...

een eventuele oplossing kan ook zijn om een deken met hals of halve hals te nemen, ééntje uit één stuk. die kan nl niet met het schoftstuk achter de schoft gaan hangen of onder de borst zakken. hoewel dat ook weer te maken heeft met het soort deken wat je hebt.

Britt

Re: verschillende borstbreedte en ruglengte bij dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:46

Bij mij is het idd ook andersom, 185 in lengte, maar dan is die bij de borst veel te wijd.. 175 past goed bij de borst, maar dan ligt de kont een beetje bloot.