Wintec Pro vs. Wintec 500 qua pasvorm

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Wintec Pro vs. Wintec 500 qua pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 16:50

Wie is er weleens overgestapt van een Wintec 500 dressuur naar een Wintec Pro dressuur?

Heeft de Wintec Pro een betere pasvorm?
Mij is door een zadelmaker verteld dat dit zo is, maar er zelf geen ervaring mee.

Ik heb nu een 500 met Cair, waar onlangs een andere boom in gegaan is,
maar ik blijf met rijden toch steeds een klein drukplekje (1cm) houden half naast de onderzijde v/d schoft.
Vanwege Cair is dit denk ik moeilijk te verhelpen met opvullen,
maar daarentegen vind ik Cair wel prettig voor mijn paard.

Nu ben ik dus aan het overwegen of het de moeite waard is om een Pro aan te schaffen met Cair.

Graag jullie ervaringen!

_SteR_

Re: Wintec Pro vs. Wintec 500 qua pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:39

Met het kopen van mijn Wintec Pro dressuurzadel, heb ik ook de Wintec 500 geprobeerd. Deze lag veel minder op mijn pony dan de Pro. De Wintec 500 lag achterover op mijn pony, de Pro heeft wat dikkere kussens, dus deze lag beter. Daarbij vond ik de Wintec 500 echt niet lekker zitten.

De Pro heeft een diepere zit, dikkere kussens, leren singelstoten, riempjes aan het zweetblad enz. Ik vind de Pro uitvoering een stuk luxer.

Het is natuurlijk aan jou of het de moeite en het geld waard is om de Pro te kopen. Ik kan je wel zeggen dat het net even een stapje hoger is, meer luxe, meer kwaliteit enz.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:38

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:24

Mizora schreef:
Je weet wel wat cair is? Schuimkussen, geen echt lucht (dat is Flair)

[HAR] Cair OF geen cair in je zadel - hierin foto's van cair
[HAR] Opvullen wintec MET cair systeem?!?
[HAR] Cair systeem
[HAR] Cair System

van de Wintec site: The revolutionary CAIR Panel System replaces the traditional fillings in your saddle panel with air.

Cair betekend wel degelijk zadelkussens gevuld met lucht. De lucht zit in afgesloten panelen. Flair kun je zelf zullen, al naar gelang de pasvorm middels ventieltjes bij elk afzonderlijk panel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:43

Even een quote uit het bovenste topic. Ze nemen lucht in de breedste zin van het woord. Schuimkussen heeft namelijk kleine gaatjes.
Bourrelier schreef:
Misschien dat een kiekje erbij makkelijker visualiseren is voor jullie, dit is cair:

Afbeelding
Afbeelding
Stukje schuim, met een plastic paneel erom heen.
Niets meer, niets minder. Doordat er gaatjes in het schuim zitten, zit er lucht tussen.
Zeer ruime vertaling van ' lucht in je zadel' dus, door Wintec.

De panelen zijn in de winter ook nog eens harder. Tevens is het niet aan te passen.

Gewoon zonder cair kopen, scheelt genoeg geld, en eventuele ellende.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:05

Nav bovenstaande heb ik met wintec contact gezocht en zowaar zonet een reactie terug. Volgens hen is de cair wel gevuld met lucht en aan de hand van de uitleg in mijn mail, is het wrs zo dat het betreffende zadel op verzoek (later) aangepast is middels foam.
Ben nu dus nieuwsgierig naar meer info mbt bovenstaande foto's en dan vwb het volgende: is dit een foto van 1 cairzadel of zien alle cairs er zo uit van binnen?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:23

aslo schreef:
Nav bovenstaande heb ik met wintec contact gezocht en zowaar zonet een reactie terug. Volgens hen is de cair wel gevuld met lucht en aan de hand van de uitleg in mijn mail, is het wrs zo dat het betreffende zadel op verzoek (later) aangepast is middels foam.
Ben nu dus nieuwsgierig naar meer info mbt bovenstaande foto's en dan vwb het volgende: is dit een foto van 1 cairzadel of zien alle cairs er zo uit van binnen?

Dat is cair,, en ja helaas zit bovenstaande in CAIR zadels..

Gewoon soort van matrassenschuim met gaatjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:05

aslo schreef:

Deze foto is van mij. Dit is CAIR, zit in alle wintecs waar CAIR opstaat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:35

Ben ook wel nieuwsgierig naar het grote verschil tussen de normale Pro en de 500.

Zelf vind ik suede erg vast zitten.
Ben wel benieuwd naar een verschil van pasvorm etc.
Zowel in de 500 als de pro passen dus de paarse bomen?