Welke maat? full het grootst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Manon_93

Welke maat? full het grootst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 08:07

Hey,
ik heb geen eigen paard maar rijd op een manege. maar later komt er wel eentje. maar nu wil ik een hoofdstelletje kopen. het is een groot paard KWPN rond de 1.75 of zo. dat weet ik niet precies. maar ik ben niet zo groot en hij komt boven me uit. ik ben rond de 1.63 of zo. ook geen idee. maar nou vroeg ik me af als je dan een full hoofdstel hebt kan die dan ook nog te klein zijn? is er groter dan full. ik wil niet het risico lopen dat het niet goed past. natuurlijk is het wel een klein beetje verstelbaar. Maar ja. hoe kan je dat weten? op welke manier?
-XxX- Manon

Rosalie123

Re: Welke maat? full het grootst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:24

Bijna alle paarden die een normale maat hebben (tussen 1.65 m - 1.80 m) passen wel de maat full. En meestal kun je die ook nog vrij veel verstellen. Of het moet al zo zijn dat het paard wat jij bedoeld in verhouding een heel groot hoofd heeft, maar dan zou hij een belgenhoofdstel moeten hebben en dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:33

Tussen belgenmaat en Full zit ook nog Extra Full. Belgenmaat is toch vaak weer een slag groter.

Er zit nogal een verschil in maten tussen de verschillende merken en merkloze hoofdstellen. Zo heb ik een Fullhoofdstel dat niet op mijn paard pastte gekocht en later een Extra Full gekocht en deze was weer te groot.
Toen een ander Full hoofdstel gekocht en deze pastte wel. Ze zeggen dat i.h.a. de wat duurdere merken wat grotere hoofdstellen hebben.

Je kan natuurlijk een Full hoofdstel meenemen van de ruitersportzaak en het bonnetje bewaren en dan eerst passen. Bij de meeste ruitersportzaken kan je gewoon ruilen binnen 8 of 14 dagen.

_Manon_93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:26

weten jullie ook toevallig wat voor een bit je dan moet nemen. ik wil een dubbel gebroken maar gewoon een goedkope! dit zijn mijn opties! het goedkoopst dus.. kunnen jullie dan ook melden hoeveel je er ongeveer voor betaalt??

welk type bit je wilt (bustrens, watertrens,D-trens, en welke uitvoering: enkel gebroken, dubbelgebroken of ongebroken, en welk materiaal: RVS of aurigan..........)

alvast super bedankt.
-XxX- Manon

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:28

Heeej, leuk joh Lachen

full is idd groot, maar extra full is extreem groot.
misschien is het handiger, als je een paard ooit koopt, dan meteen een nieuw hoofdstel te kopen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:44

Full past niet op alle paarden. Ik heb een groot paard maar verder met normale verhoudingen. Mijn hoofdstel heb ik van Kieffer Extra Full moeten bestellen. De meeste halsters passen hem wel weer gewoon.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:54

met welk bit word het paard nu gereden? en dat bit koop je dan lijkt mij

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:59

Maar een bit heeft toch niks te maken met de maat van het hoofdstel?

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:09

full is groot maar extra full is extra groot Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:13

_Manon_93 schreef:
weten jullie ook toevallig wat voor een bit je dan moet nemen. ik wil een dubbel gebroken maar gewoon een goedkope! dit zijn mijn opties! het goedkoopst dus.. kunnen jullie dan ook melden hoeveel je er ongeveer voor betaalt??

welk type bit je wilt (bustrens, watertrens,D-trens, en welke uitvoering: enkel gebroken, dubbelgebroken of ongebroken, en welk materiaal: RVS of aurigan..........)

alvast super bedankt.
-XxX- Manon

kwa bit zou ik kijken wat hij er nu in heeft hangen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:27

Misschien kun je op de manege even vragen wat voor maat hij moet hebben.
Mijn paard heeft bijv. een cob neusriem, de rest is full en de frontriem moet eigenlijk extra full zijn Clown

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:41

Ken ook een paard waar dat ook al zo'n probleem bij was. Hier pastte maar 1 hoofdstel, was niet zo'n hele mooie, maarja.... als dat de enige was *LOL*. En op dat moment was het wel even dringend nodig.

_Manon_93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 17:54

hij heeft nu dubbelgebroken en dan aan de ring vast. is dat dan water of bustrens?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 05:48

een watertrens: Afbeelding

een bustrens: Afbeelding

zeg jij het maar Knipoog