Hoi, Ik wilde dus springschoenen bestellen via internet alleen heb ik geen idee of ik maat S,M of L moet nemen. Ik heb een groote E pony, hij is bijna paard. Qua hoofdstel, peesbeschermers etc past maat Cob altijd wel (behalve als het wat klein valt) maar welke maat moet ik dan nemen? Ik wil trouwens de springschoenen met bont van vantaggio bestellen. alvast bedankt!
Norton met ribbels.. rubber maat L... Norton zonder ribbels van rubber maat M
Harry's Horse.. maat L rubberen.. (roze ahum...)
Kentaur.. leren maat M
dus afhankelijk van maat en model..
voor dat jullie nou denken dat ik 10 miljoen van die dingen heb.. Heb ze geleend..van mensen met paarden.... de mijne waren/zijn? in bestelling.. alleen de roze zijn van mij
Helemaal eens met Sjolvir, het verschilt per merk. Judith had voor Donja een paar rubberen gekocht in maat S en die waren net te klein, merkloos. Nu hebben we een paar neopreen met klittenband van BR in maat XL en die zitten prima. (Donja = Haflinger)
hangt ervan af hoe groot zijn hoeven zijn, mijn paard is 1.84m maar heeft geen enorme hoeven dus een XL zou veels te groot zijn, L zit ruim bij hem het verschilt dus enorm per paard
Ik keek net nog om te bestellen en ze hadden maat : S,M,L,XL en XXL. Ik had het dus met een stalgenootje erover en toen heb ik toch maar een L genomen aangezien ze tot XXL gaan. Wij dacht dan dat: S=pony, M=Cob, L=klein paard, XL=groot paard, XXL= heel groot paard.
Mijn paard loopt met S van de meeste merken hoor, onder andere BR. Smalle voetjes, M van sommige merken past hij soms, maar vaak veel te groot.
Maar, M gebruiken we op mn werk wel voor de meeste.
Es_ther
Geplaatst: 27-12-14 19:03
Ik denk een M! Vraag of je hem even mag passen (niet in de modder staan natuurlijk), en of je ze terug mag brengen als ze niet passen.
Regendans
Geplaatst: 27-12-14 19:42
Dit topic is 4 jaar oud, ik mag hopen dat ts al springschoenen heeft.
JameyDL
Geplaatst: 21-09-19 09:35
Dit topic heeft me super erg geholpen ❤ heb zelf een paard die net op hoefijzers staat en vroeg me dus heel erg af welke maat ik haar moet geven ze heeft de kleinste hoefijzers voor paarden er nu onder zitten (ze heeft geen hele brede hoeven en ze is niet zo groot 1.65) ik ga denk ik ook ga voor maat M