Chambon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Chambon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:27

is dat paard vriendelijk?

meer info. http://divoza.com/shop/a.visit/481dd529 ... tellen.jpg

Ik wil graag zoiets proberen. Maar ik wil graag meer ervaringen over horen. En of het net als de pessoateugel tijdens longeren, paard vriendelijk is.

En ik hoef niet heel bokt over me heen. Van je paard moet het zonder hulpteugel kennen. Dat klopt ik ga dat ding heus niet dagelijks gebruiken of om hem alleen maar rond te krijgen. Ik wil het hem hiermee leren.

oja voor dat iederen denk dat het dier jong is,

nee het is een haflinger van 10 jaar. En drukt vaak erg zijn neus eruit. En les krijg ik ook. En mijn instricice is niet iemand van de hulpteugels.

Mizora

Re: Chambon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:46

Dit is het meest paardvriendelijke hulpmiddel dat er is voor tijdens het longeren. Ook tijdens het rijden komt het voor het neusje het vriendelijkst door.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:29

Het is het op een na paardvriendelijkste gadget om mee te longeren, een gogue is net nog even prettiger voor je paard. Dat is omdat het elastiek van een chambon van het stukje tussen de benen via het kopstuk naar het bit gaat waardoor je kans hebt dat het paard een ruk in zijn mond krijgt omdat het bit het "eindstation" is. Bij een gogue gaat het stiek van het tussenstukje (tussen de benen, wat aan de singel vastzit) via het kopstuk en het bit weer naar het tussenstukje, in een soort van lus. Het lijkt mij een erg prettig hulpmiddel om te longeren, als ik een paard had zou ik het ook gebruiken. Of desnoods een chambon Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:41

Kan je er ook mee rijden? (niet dat ik er dagelijks mee wilt rijden)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:43

Ik geloof dat je er gewoon mee kunt rijden. Maar ik kan het fout hebben.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:43

plutolover schreef:
Kan je er ook mee rijden? (niet dat ik er dagelijks mee wilt rijden)

In de beschrijving staat dat je er mee kan rijden, heb er zelf geen ervaring mee. Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:23

Ja, met een gogue kun je rijden, ik ken een (jong) paard dat er manegelessen mee loopt.