is COB kleiner dan full, heb hier met mijn vriendin een hele discussie over gehad en ik denk dat cob kleiner is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ukkiee schreef:Cob zit als maat tussen pony en full in. Vaak hebben paarden met een smal hoofd een cobmaat, en ook pony's met een groot/ruim hoofd hebben ook een cobmaat.

Divine schreef:Lees eerst even goed:Ukkiee schreef:Cob zit als maat tussen pony en full in. Vaak hebben paarden met een smal hoofd een cobmaat, en ook pony's met een groot/ruim hoofd hebben ook een cobmaat.
Een shetlander valt nog kleiner uit dan de meeste ponymaten. In een cobmaat (of het nou een halster, hoofdstel, peesbeschermer of wat dan ook is) verzuipt een shetlander. Niet voor niets bestaan er voor veel dingen ook een shetland-maat. Even voor de duidelijkheid: dit is weer kleiner dan pony!
Dit is het rijtje, van klein naar groot: Mini-shet, shet, pony, cob, full, en in sommige gevallen nog extra-full, dat is nog groter dan full...
ikenindi schreef:Divine schreef:Een shetlander valt nog kleiner uit dan de meeste ponymaten. In een cobmaat (of het nou een halster, hoofdstel, peesbeschermer of wat dan ook is) verzuipt een shetlander. Niet voor niets bestaan er voor veel dingen ook een shetland-maat. Even voor de duidelijkheid: dit is weer kleiner dan pony!
Dit is het rijtje, van klein naar groot: Mini-shet, shet, pony, cob, full, en in sommige gevallen nog extra-full, dat is nog groter dan full...
niet te hard roepen... ik had laatst iemand voor zijn appaloosa van het for maat shet een halster gekocht. ik dacht maat pony moet passen. wat bleek? een cob paste met moeite! dat dier had een heel groot hoofd, dus t kan altijd dat t nodig is. waarschijnlijk is anders, maar om t zeker te weten moet je even meten of passen