cob of Full?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

cob of Full?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:48

weet niet precies waar ikhet moet neerzetten maar heb eigenlijk een vraag:
is COB kleiner dan full, heb hier met mijn vriendin een hele discussie over gehad en ik denk dat cob kleiner is Clown

_Jeann

Re: cob of Full?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:48

Cob is idd kleiner

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:49

Cob zit als maat tussen pony en full in. Vaak hebben paarden met een smal hoofd een cobmaat, en ook pony's met een groot/ruim hoofd hebben ook een cobmaat.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:54

zou een cobmaat op mijn shet passen? een shet van 98 cm en de andere van 86 cm, die redelijk dik zijn Tong uitsteken

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:04

Lees eerst even goed:

Ukkiee schreef:
Cob zit als maat tussen pony en full in. Vaak hebben paarden met een smal hoofd een cobmaat, en ook pony's met een groot/ruim hoofd hebben ook een cobmaat.

Een shetlander valt nog kleiner uit dan de meeste ponymaten. In een cobmaat (of het nou een halster, hoofdstel, peesbeschermer of wat dan ook is) verzuipt een shetlander. Niet voor niets bestaan er voor veel dingen ook een shetland-maat. Even voor de duidelijkheid: dit is weer kleiner dan pony!

Dit is het rijtje, van klein naar groot: Mini-shet, shet, pony, cob, full, en in sommige gevallen nog extra-full, dat is nog groter dan full...

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:07

ik heb nu een klein uitgevallen full shabrakje op mijn shet liggen en die is echt niet zoveel te groot

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:14

Ik heb alleen maar full-dekjes en die leg ik ook op pony's, omdat dat op zich niet zoveel uitmaakt. Het maakt wel uit als je een hoofdstel maat full op je shet probeert te zetten, want dat pást gewoon niet! Daarvoor zijn er shetmaten!

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:16

ja, maar ik heb echt echt over een shabrak, ik zou dus makkelijk een cob op mijn shet kunnen leggen?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:34

Oké, voortaan gewoon even duidelijk aangeven als je het over één specifiek iets hebt. Een cob zou nog steeds gemakkelijk op je shet kunnen, nogmaals; dit is GROTER dan pony. En aangezien een shet kleiner is dan een pony, moet dat gemakkelijk passen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:44

Divine schreef:
Lees eerst even goed:

Ukkiee schreef:

Een shetlander valt nog kleiner uit dan de meeste ponymaten. In een cobmaat (of het nou een halster, hoofdstel, peesbeschermer of wat dan ook is) verzuipt een shetlander. Niet voor niets bestaan er voor veel dingen ook een shetland-maat. Even voor de duidelijkheid: dit is weer kleiner dan pony!

Dit is het rijtje, van klein naar groot: Mini-shet, shet, pony, cob, full, en in sommige gevallen nog extra-full, dat is nog groter dan full...

niet te hard roepen... ik had laatst iemand voor zijn appaloosa van het for maat shet een halster gekocht. ik dacht maat pony moet passen. wat bleek? een cob paste met moeite! dat dier had een heel groot hoofd, dus t kan altijd dat t nodig is. waarschijnlijk is anders, maar om t zeker te weten moet je even meten of passen Knipoog

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:19

cob is kleiner dan Full

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:55

ikenindi schreef:
Divine schreef:

niet te hard roepen... ik had laatst iemand voor zijn appaloosa van het for maat shet een halster gekocht. ik dacht maat pony moet passen. wat bleek? een cob paste met moeite! dat dier had een heel groot hoofd, dus t kan altijd dat t nodig is. waarschijnlijk is anders, maar om t zeker te weten moet je even meten of passen Knipoog

Een appaloosa is toch ook geen shetlander? De maten blijven hetzelfde, het ligt er alleen aan de grootte van het dier welke maat het heeft. Een shetlander is nooit groot dus een cobhoofdstel zal te groot zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:10

VSW --> HAR.

diditheadoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:24

Cob is kleiner dan full.
Je hebt;
Mini-Shet, Shet, Pony, Cob, Full en dan in sommige gevallen nog extra-full, maar dan heeft je paard wel een erg groot hoofd.