wat voor martingaal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_supream

wat voor martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:38

Hallo ik weet niet als dit hier goed staat maarja Tong uitsteken
ik heb een welsh pony
ik wil nu ook wel beginnen met een springen
Dus ik vandaag een sprongetje gedaan, maar ze gooit haar kop de lucht in en het bit achter de kiezen.
Dus nu wil ik met een martingaal gaan rijden omdat ik ook wel eens het bos in ga en ik er dan niks aan over houd.
dus nu wil ik vragen welke maat martingaal moet ik hebben ze is 1.45 en moet ik dan pony of middel?
Ik heb eerder met een martingaal gereden alleen die was een beetje te groot en weet ook niet welke maat dat was.
Maar nu zat ik te denken omdat het wel nodig is neem ik pony maar als die te klein is kan die zo knappen dus bokkers ik vraag jullie om raad hebben jullie hier evaring mee
Groetjes Esmay Clown

Ann_moi

Re: wat voor martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:40

Ik denk dat je wel pony kan hebben(die heb ik geloof ik ook met een pony van 1.46m) zorg gewoon dat hij niet te strak zit, dus als je pony zijn hoofd op normale hoogte heeft de teugels niet in een knik zitten. Veel springplezier.. Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:19

Ik raad pony aan, heb voor een klein tuigpaard een full en gaatjes tot aan de splitsing bijgeprikt, mijn instructrice zei daarna ook dat ze altijd één tot twee maten kleiner dan het hoofdstel koopt van martingaal, dus pony.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:25

Ik zou ook pony nemen, ik reed mijn D-pony (1.48) ook altijd met een martingaal maat pony.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:29

Ik heb met een haflinger meestal maat cob Lachen

Mizora schreef:
Ik raad pony aan, heb voor een klein tuigpaard een full en gaatjes tot aan de splitsing bijgeprikt, mijn instructrice zei daarna ook dat ze altijd één tot twee maten kleiner dan het hoofdstel koopt van martingaal, dus pony.

en wat moet een pony dan Xs Lachen ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:42

Veel gaten bijprikken.