lage peesbeschermers achter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

lage peesbeschermers achter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 14:57

Ik ben op zoek naar een nieuwe set peesbeschermers en strijklappen. Maar nou zie ik de laatste tijd steeds meer van die strijklappen die ook aan de buitenkant om de kogel zit, dus een soort lage peesbeschermer voor het achterbeen. Deze vind ik erg mooi en lijkt me ook minder te schuiven dan zo'n standaard strijklap.

Wie weet hoe die dingen 'officieel' genoemd worden? En welk merk verkoop deze dingen (voor een betaalbare prijs)?

#Ymke#

Re: lage peesbeschermers achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:48

Je hebt ze o.a. van BR en Northon. Sinds kort heeft Pagony ze ook (bij divoza).

Deze zijn van northon
Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:59

BR heeft ze, eskadron ook die zijn alleen een stuk duurder. ik heb ze van BR zijn ongeveer 20 euro. weet de benaming niet. maar ze verkopen ze bijna overal wel Knipoog

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:59

Persoonlijk vind ik ze van Veredus al wat langer en ik vind Norton, BR enz. meer onder de klasse gewone hoogte vallen.

Ik heb zelf Veredus deze paste als een van de weinige op mijn e-pony met vervelende maat benen en zitten perfect.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:02

mijn paard heeft de gewone BR en die zitten gewoon goed. ze heeft ook lange van eskadron en die zitten ook gewoon goed. ze heeft een normale maat full

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:06

Maar wat ik me nu af vraag: wat is de meerwaarde van deze t.o.v. van de standaard strijkklappen?

Ik vind ze ook mooier staan dan die andere met alleen een schelp aan de binnenkant, maar wat is er de functie van om aan de buitenkant en achterkant ook een schelp te hebben?
Mijn paard past ze helaas niet vanwege littekenweefsel aan het achterbeen, naja past ze niet .. ik denk dat het behoorlijk gaat irriteren No Cheer

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:07

mijn pard strijkt behoorlijk. bij gewone strijklappen beschermert het maar een klein gedeelte. nu veel meer.

misschien de eskadron proberen? die zijn zachter dan die van bijv BR

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:13

Er heeft één of andere lompe weidegenoot echt op de achterkant van z'n kogel gestaan, resultaat schraapspoor en een gat ... denk dat alle beenbescherming wat 'dicht' zit op de achterkant niet fijn is.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:16

nee, dat denk ik ook niet. zou dan eerder kiezen voor strijklappen als het paard het nodig heeft

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:31

iemand een fotootje van die beschermers van Eskadron? Heb al op de site gekeken, maar daar kan ik ze niet op vinden...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 11:16

Lappie_Lap schreef:
Maar wat ik me nu af vraag: wat is de meerwaarde van deze t.o.v. van de standaard strijkklappen?

Ik vind ze ook mooier staan dan die andere met alleen een schelp aan de binnenkant, maar wat is er de functie van om aan de buitenkant en achterkant ook een schelp te hebben?
Mijn paard past ze helaas niet vanwege littekenweefsel aan het achterbeen, naja past ze niet .. ik denk dat het behoorlijk gaat irriteren No Cheer

Zelf heb ik het idee dat die gewone strijklappen meer gaan schuiven en schuren, omdat die toch redelijk los zitten. Die andere zitten gewoon rondom en 'strakker' vast, dus lijken mij beter blijven zitten.
En ik vind ze gewoon veel mooier, want normale strijklappen vind ik altijd zo lijken van 'm'n paard strijkt (niet positief), dus moet ze maar strijklappen om'. En die korte peesbeschermers ogen gewoon wat luxer.. (beetje krom verwoord)

edit: die norton had ik ook net gevonden in een webwinkel. En in het boek van divoza stonden idd wel die pagony strijklappen, maar die zijn (op de site) nog niet te krijgen.
Ik ga denk ik toch voor die norton, want dat merk valt beter dan de BR voor m'n (grote) paarden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:55

Divine schreef:
iemand een fotootje van die beschermers van Eskadron? Heb al op de site gekeken, maar daar kan ik ze niet op vinden...

zoek de eskadron allround maar, ze waren bij mij kapot gegaan. maar er zijn nieuwe onderweg uit duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
beetje onduidelijke foto.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:57

Afbeelding

de gewone BR, omdat het nogal een prijsverschil is de BR en de allround. wil ik de BR nog wel in het wit. omdat peesbeschermers snel vies worden wil ik graag reserve hebben.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:14

@ Lotjj92: die ken ik, staan ook op de site. Maar ik bedoelde een foto van die lage Eskadrons, zoals ook bovenin dit topic zijn te zien van Norton Knipoog.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:20

Hoe heten ze nou eigenlijk?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:21

Ik heb zelf die van norton, hoewel ik helaas nog geen kans heb gehad om ze uit te proberen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:33

lotjj92 schreef:
[]http://img128.imageshack.us/img128/3756/hier12lg8.jpg[/img]

de gewone BR, omdat het nogal een prijsverschil is de BR en de allround. wil ik de BR nog wel in het wit. omdat peesbeschermers snel vies worden wil ik graag reserve hebben.

jeetje, wat een reus! Opzich zijn van die hoge ook wel mooi, maar wat is het nut daar van? Die van mij strijkt toch echt alleen bij de kogel Bloos

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:34

magda_90 schreef:
Ik heb zelf die van norton, hoewel ik helaas nog geen kans heb gehad om ze uit te proberen.

He jammer! Ben benieuwd naar de ervaringen..

Ik las ook dat er neopeen en soort jersey(??) aan de binnenkant zit? Voelt dat een beetje goed aan?

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:58

ik vind ze zelf ook erg mooi, Alleen volgens mij zijn ze wle heel duur:S

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 17:34

Die set van Norton kost nog geen 40 euro, dus vond ik opzich wel mee vallen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:09

Hebben ze op m'n werk zowel van Norton als van BR. Ik vind ze fijn, een stuk fijner dan de 'gewone' Bij gewone strijklappen merk ik nog wel eens dat ze zakken, of gaan draaien ofzo, deze zitten echt 'vast'.