VZH zadel van JC of Rossner

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paloma_arab

VZH zadel van JC of Rossner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 09:44

Beste mede bokkers,

Ik wil een VZH zadel aanschaffen, maar twijfel tussen de merken Rossner of JC. Wie kan mij een goed advies geven. Welk zadel is kwalitatief gezien beter voor het paard en gaat kwalitatief gezien langer mee. (welke slijt het snelst?)

Ik hoop van jullie te horen.

Gr Annicka

rossi

Re: VZH zadel van JC of Rossner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:50

Ik heb mijn JC veelzijdigheidszadel 11 jaar gehad, en het paste prima op mijn pony's en paard wat ik nu heb. Het is nog steeds niet kapot en prima in orde, dus ben heel tevreden over JC Ja Je ziet nu alleen wat slijt plekken voor bij het zweetblad maar dat is alles!
Heb nu alleen een ander zadel gekocht omdat ik graag een dressuurzadel wou Haha!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:52

Zelf heb ik de Rossner Amerika Spring, net van de week gekocht. Heb de JC veelzijdigheid ook geprobeerd en moet zeggen dat die heerlijk zat. Wat kwaliteit betreft zijn ze gelijk, op de Rossner heb ik 5 jaar garantie op de boom, weet niet hoe dat bij JC zit. Ik heb voor de Rossner gekozen boven de Pagony Opal omdat Pagony zichtbaar minder goed leer gebruikt en de JC neigt teveel naar dressuur en een dressuurzadel heb ik al. Vandaar mijn keus, maar wanneer ik geen zadel al had zou de keus tussen de JC en Rossner heel erg moeilijk worden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:55

Veel zeggen uit dezelfde fabriek maar pleuren hun eigen logo erop. Ik weet het zo net nog niet. Jc is een goed merk maar na 10/15 jaar heeft het zijn beste tijd gehad. Rossner is ook een middenklasser. Denk ook na 15 jaar zijn beste tijd. Knipoog Ligt er ook aan hoe je hem onderhoud. Ik heb een zgan JC Saphir