Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

dat is zeker goed, blijven proberen en vooral niet opgeven
Sies schreef:@arabesk, een heel duur zadel van divoza waar je in vastgemetseld zit?
Waarom perse van divoza? Ik heb goede ervaringen met zadels van Divoza, ze bieden ook zadels aan met minder diepe zit en minder wrong, gewoon voor ieder wat wils.

Citaat:En er zijn mensen die graag vastgemetseld zitten omdat ze in de hogere dressuur bijv hun proef moeten doorzitten en een paard hebben wat flink opgooid..
Citaat:...beter dan een wat diepere zit en wrong dan dat je constant op een paardenrug zit te bonken omdat je niet kan zitten.
felicity schreef:Ik zit zo gigantisch poedersuiker op mijn paard. Ik heb nu een ontzettend fijn en goed gereden paard die daar heel sterk op reageert.
Ik heb nu al 1a2x in de week een uur priveles. Maar het wil gewoon niet lukken. Om mijn benen mooi lang te houden hakken uit te drukken en mijn benen aan het paard te houden. In stap gaat het wel.
Maar dan die draf en die galop.
Ik merk dat ik licht rij met mijn knieen. Waardoor mijn onderbenen alle kanten uit vliegen. En mijn paard daar dan ook weer misbruik van maakt.
Ik rij met een wintec 500 en vraag me af of er zadels zijn die kunnen helpen bij dit probleem. Of andere hulpmiddeltjes. Ook alle andere tips zijn welkom. Ik wil heel graag van dit probleem af.
En ik maar stuiteren
). Ik kan nu na een jaar zeggen dat mijn zit redelijk onafhankelijk begint te worden (ik heb geen eigen paard, les 1 a 2x per week, dus als je vaker rijdt gaat het vast sneller), maar ik ben er nog lang niet... Verwacht dus geen wonderen, het is vooral hard werken!
.