Welke maat Pees en Kogel beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Welke maat Pees en Kogel beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 22:12

Mijn verzorgje is een shet x haflinger. Zowel achter als voor wil hij nog wel eens aan tikken. Nu hadden we pony beschermers van hkm gekocht. Deze blijke te groot te zijn. Ze zijn namelijk even groot als de cob van BR.

Betekend dit dat het bij alle merken pees en kogel beschermers zo is dat pony en cob het zelfde is? en zou het betekend dat meneer dus shet beschermers moet?

Alwiene

Re: Welke maat Pees en Kogel beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:28

Nee dit betekent dat niet. Bijvoorbeeld harry's horse pony, als je die kunt vinden, gaan wel passen (Of althans is echt ponymaat bedoel ik dan, passen kan ik niet garanderen natuurlijk). En er zijn nog wel wat merken die een echte ponylijn hebben. Waar je op moet letten is of een merk 2 of 3 maten heeft. Norton, HKM en BR hebben maar 2 hoofdmaten (behalve shet bij br en norton dan) namelijk pony en paard. Pony valt in deze gevallen altijd uit als cobmaat. Dit geldt ook voor de global peesbeschermers en strijklappen.

Je moet dus op zoek naar een merk die 3 maten voert, nl pony, cob en full. Overigens meen ik me te herinneren dat BR in de youngster line wel een echte ponymaat heeft tussen de shet en de cobmaat in. Knipoog

Je kan ook eens vragen of nickyu hier op bokt wat voor je kan doen/weet, die is behoorlijk thuis in de kleinere maten Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:12

oke, super Haha! dan gaan we daar eens naar zoeken, ik kon het me al niet voorstellen namelijk, hoop dat we zijn maatje kunnen vinden Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:36

Per merk kan het ook verschillen. Harry's horse valt net iets kleiner dan bijv. BR.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 08:09

lekker handig Tong uitsteken maarja, dat is eigelijk ook met onze broeken...38 is niet altijd 38

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:44

BR-pony is inderdaad groter dan bijvoorbeeld Esdadron-pony. Terwijl Eskadron weer geen cobmaat heeft... raar he. Voor mijn B-pony had ik eerst BR's willen kopen, maar iemand met dezelfde pony als mij raadde me dat af. De BR's zouden veel te groot zijn. Toen heb ik direct Eskadrons gekocht, zowel peesbeschermers als kogelbeschermers, en die passen perfect.
De BR's zijn veel te groot.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:47

Ik vind t zo stom Boos! ik kan geen leuke setjes kopen omdat de leuke dekjes niet de maat pony beschermers hebben Boos!

Wac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:01

Je kan natuurlijk altijd even kijken bij de wat kleinere merken.
Hier zullen ze ongetwijfelt de perfecte maat en mischien ook wel een passend dekje(?)

Eventueel kan je een dekje op maat laten maken, ik weet dat iemand op bokt dit doet ben alleen de naam vergeten. Knipoog