Ervaringen Kentaur Electra

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen Kentaur Electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:52

Hallo!

Ik ben bezig de overstap te maken naar bruin tuig, en zit nu aan de Kentaur Electra te denken...
Heb er heel even op de bok opgezeten, en daar vond ik het eigenlijk prima zitten!
Graag zou ik wel meerdere ervaringen over dit zadel horen!

Heb hiervoor overigens 4 jaar met een Kentaur Medea gereden!

Ezmee

Re: Ervaringen Kentaur Electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:13

Je hebt een bericht gekregen en ik ben er niet over te spreken. Ik heb ruim 3 weken met een zere rug gelopen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:49

Ik heb dat zadel sinds 3 maanden ofzo. Hij bevalt me prima, ik zit er fijn op en hij ligt mooi. Hoe ie blijft kan ik je nog niets over zeggen!

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:27

Ezmee schreef:
Je hebt een bericht gekregen en ik ben er niet over te spreken. Ik heb ruim 3 weken met een zere rug gelopen.

dat zadel ligt nu bij mij..bevalt prima:) geen zere rug hier..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:33

Ik heb diverse kentaur zadels gehad en allemaal prima. Ene zadel zit nu eenmaal beter bij een bepaald lijf dan de andere.

Ik denk in geval van Ezmee dat het probleem in de combi ligt en niet aan het kwaliteit zadel. Ik heb jaren eenkieffer gehad reed mezelf altijd open en had altijd last van mijn kont. Ik kraak dus daarom kieffer niet af de combi paste gewoon niet bij mij.

Afbeelding
Zelf heb ik deze kleur in zowel een spring als dressuur set Haha!.

Helaas leverd kentaur geen hoofdstellen degene die geleverd worden komen via de importeur in Belgie en kunnen erg van kleur verschillen. Heb dus een stubben erbij en een Imperial Riding.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:17

kwaliteit van Kentaur vindt ik super alleen ik en een elektra niet. Te vaste zit voor iemand met een zwakkere rug. Ik heb thuis een nieuwe Penlopa liggende, goddelijk gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:31

Die kleur neem ik ook Lachen

Heb er al een imperial hoofdstel bij in precies dezelfde kleur!

Ja, hij neemt verschillende modellen mee, maar vind de Elektra wel het mooiste eigenlijk!
En die ligt al klaar in mijn maat en boommaat en die kleur Nagelbijten / Gniffelen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:36

elexis schreef:
Ezmee schreef:

dat zadel ligt nu bij mij..bevalt prima:) geen zere rug hier..

Gelukkig Knipoog Ik heb er 3 weken mee gelopen (rugpijn) en dat was genoeg. Op aanraden weg gedaan wel met pijn in m'n hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:40

En had je dat ook toen je het zadel voor de 1e keer probeerde?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:59

Op de bok in de zaak zat ik op een 17,5 inch. Particulier heb ik een 18,5 inch gekocht. Lekker zaak. Had misschien nog wel erger gekunt. Maar na 3 maal intensief rijden ging het niet goed in m'n rug. Maar dat hoeft bij jou helemaal niet te zijn. Ben er gevoelig voor, helaas was een prachtig zadel Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:02

Ja, ik had van de Medea een 17,5, maar de zadelmaker zei al dat ik van de elektra dan misschien wel een 18 inch nodig had ivm diepe zit...
Dat betekend bestellen en langer wachten Verdrietig