zere kont zadel met prolite gelfoam

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

viktor00

zere kont zadel met prolite gelfoam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:06

Hallo,
Na eindelijk een goed passend zadel voor mij haflinger te hebben Daaleman (veelzijdigheid richting dressuur).Zit ik met het volgende probleem.
Ik heb helaas gekozen voor een gelfoamzitting ik dacht dat zit vast nog lekkerder.

Een uur na het rijden tot 1,5 dag erna zit ik met een zeer branderig gevoel op mijn zitvlak! Mijn collega's (verfend wielrenners) geven aan dat dit wel eems zou kunnen liggen aan de gelzitting. Dus ik baal als een stekker!

Heeft iemand ervaring met dit probleem??

SkyMarian

Re: zere kont zadel met prolite gelfoam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:49

Heb exact dezelfde gelzitting en nadat ik die eenmaal had nooit meer zere kont problemen gehad. Deze had ik wel erg snel met mijn kieffer zadel.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:22

Ik heb er ook nooit last van gehad, maar ik heb dan ook aardig wat zitvlees Haha! (heb hetzelfde zadel) Vind het juist echt enorm lekker zitten..

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 06:59

Ik heb zelf ook ardig wat zitvlees, dus daar kan het niet aan liggen. Bij andere zadels heb ik het nooit gehad in zón erge mate. Ik heb nu een fietsbroekje met zeem gekocht om te kijken of het beter gaat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:50

Kan goed zijn hoor. Ik ben ook heel gevoelig voor kunststoffen onder m'n billen met rijden. Op een wintec hou ik het geen uur uit.
Onder het leer zit bij jou dat gelfoam en het kan goed zijn dat het daardoor niet meer goed ademt.

Doorrijden komt meestal niet door de hardheid van het zadel, maar door het materiaal.