zadelvraagje: baseline start dresuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

zadelvraagje: baseline start dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:58

wie kent/heeft dit zadel, en wat is je mening/ervaring met het zadel. hij staat op de divoza site, bij nieuwe dressuurzadels. Ik zit er aan te denken om hem aan te schaffen,hij is niet duur, en ik hoef ook geen dure, aangezien ik recreant ben, maar wel lekker in de bak dressuur af en toe.
Is ie ook geschikt voor een fjordje?

Martje80

Re: zadelvraagje: baseline start dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 14:08

geen ervaringen??

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:09

Heb hem in de winkel gezien, en vond het leer er niet fijn uit zien, die van het kniegedeelte helemaal niet.
Maar als je hem zelf mooi vind en toch recreant bent waarom niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:12

kijk heeel goed van deze zadels na of de kussens wel gelijk gevuld zijn.
ik heb ze in handen gehad en er 3 gevoeld waarvan de kussens ongelijk gevuld waren Knipoog

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:52

Ik hoor alleen over de winkel al te veel negatieviteit over zadelkunde dat ik daardoor alleen al niet naar de winkel zou gaan. Laat staan dat ik de zadels vertrouw.

Ik zou persoonlijk liever voor een ander goedkoper merk gaan. (throwgood, knightrider, JC, enz. enz. ) Of een zeer goed nieuw merk maar dan 2e rans dan koop je af en toe ook koopjes tegen die nieuw lijken (zit natuurlijk ook een risico factor aan) Of een zadelmaker die 2e rans zadels verkoopt (hoewel dat tegenwoordig ook niet alles zegt als je zadelmaker bent).

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:53

LovesHerPony schreef:
Ik hoor alleen over de winkel al te veel negatieviteit over zadelkunde dat ik daardoor alleen al niet naar de winkel zou gaan. Laat staan dat ik de zadels vertrouw.

Ik zou persoonlijk liever voor een ander goedkoper merk gaan. (throwgood, knightrider, JC, enz. enz. ) Of een zeer goed nieuw merk maar dan 2e rans dan koop je af en toe ook koopjes tegen die nieuw lijken (zit natuurlijk ook een risico factor aan) Of een zadelmaker die 2e rans zadels verkoopt (hoewel dat tegenwoordig ook niet alles zegt als je zadelmaker bent).

Dit zadel kost nieuw geloof ik 225 daar heb je echt geen JC voor.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:56

LovesHerPony schreef:
Dit zadel kost nieuw geloof ik 225 daar heb je echt geen JC voor.

Als je een beetje langs het internet speurt voor 2e hand wel! Lachen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:05

@Niezzz : Nieuw niet maar wel een goede 2e ransen en ik zit misschien inderdaad met prijsklasse meer richting de €500,- maar het allerbeste blijft toch een zeer goed merk 2e rans zadel.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:44

LovesHerPony schreef:
@Niezzz : Nieuw niet maar wel een goede 2e ransen en ik zit misschien inderdaad met prijsklasse meer richting de €500,- maar het allerbeste blijft toch een zeer goed merk 2e rans zadel.

Het is hands.

@ TS: Als ik nu al negatieve reacties hoor als ongelijke kussens ed. zou ik toch maar gaan kijken voor een ander zadel. Maargoed, het is natuurlijk niet je eigen ervaring, maar zonde als het niets is.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 14:50

het is ook een ander zadel geworden. Een 2e hands jc granat, die het zelfde heeft gekost als een nieuwe baseline, maar de kwaliteit is veel beter