Betaalbare dressuurzadels, welke zijn er?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Betaalbare dressuurzadels, welke zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:01

Hallo,

Mijn waarschijnlijke leasepaard gaat door, deze zondag ga ik weer en de tweede week van mei komt deze bij mij staan. Ik neem al het tuig mee van hem, maar wil over een maandje of drie/vier toch wel een eigen, nieuw dressuurzadel kopen. Nu wil ik geen zadelmarktzadel, maar ook geen zadel van 1000 euro. Ik dacht zelf aan een prijsje van 500 euro. Echter weet ik alleen de prijzen van veelzijdigheidszadels, en dit is dus iets heel anders. Vandaar mijn vraag, welke merken zijn er in de optie?

Overigens weet ik niet of dit topic wel mag..bedenk ik mij net.

chance

Re: Betaalbare dressuurzadels, welke zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:04

wintec 500 (kunstof zadel) met verwisselbare boom. Die valt wel in jouw prijsklasse. Ik weet alleen niet of je kunstof wilt?
En anders 2ehands kijken bij ruitersportzaken. Daar kun je voor dat bedrag wel een zadeltje vinden denk ik.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:05

chance schreef:
wintec 500 (kunstof zadel) met verwisselbare boom. Die valt wel in jouw prijsklasse. Ik weet alleen niet of je kunstof wilt?
En anders 2ehands kijken bij ruitersportzaken. Daar kun je voor dat bedrag wel een zadeltje vinden denk ik.

Dat maakt me verder niet zoveel uit, het enige wat ik wel belangrijk vind is dat de kniewrongen lekker zacht en soepel zijn, dat zit lekkerder. Dus ik weet niet of ik dan naar een lederen of kunstof zadel moet kijken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:07

Ik zou je aanraden om een goed 2de hands zadel te kopen. Die blijven eigenlijk altijd wel hun waarde houden en dan heb je een "duur" zadel in de prijsklasse die je zoekt.
De kentaur is in zijn prijsklasse ,vind ik, een heel goed zadel, maar die ligt ook al boven de 500 euro nieuw.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:07

Probeer een paar zadels uit in een winkel. Kijk welke betaalbaar zijn leg ze op een bok en ga zitten. En dan als je een paar denkt gevonden te hebben, ga passen op je paard. Ik vond de wintec zelf altijd zeer fijn rijden op mijn jonge tinker die ik had. Toen hij breder werd had ik zo de boom verwisseld. En bij Wintec kun je ook de kniewrongen plaatsen zoals ze voor jouw fijn zijn.

Nu heb ik een ander paard en daar ligt een 2e hands ainsley vanguard en die zit ook superlekker.
En die zadels heb je al voor 450 euro 2ehands.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:16

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:55

Ik heb ruim een jaar terug een hele nette Stübben Tristan DL Extra voor maar € 450 op de kop weten te tikken. Mijn zadelmaker schat 'm tussen de 5 en 10 jaar oud... moet nog steeds navragen bij Stübben hoe oud ie is. Maar gezien de conditie waarin ie verkeert, lijkt me dat ie nog wel een behoorlijk aantal jaren meegaat. Haha!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:56

kadet heeft ook goedkope zadels dacht ik

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:10

Een nieuw en goed zadel voor rond de 500,00 is er eigenlijk niet. Je kunt dan beter kijken naar een goed merkzadel 2ehands. Wij hebben goede ervaringen met Albion, Stübben, Klimke, Zaldi, Rossner. Hiervan is de Rossner nieuw het goedkoopst, maar wel erg fijne zadels. Ligt ook een beetje aan de bouw van je paard, heeft ie een hoge schoft moet je een zadel met terug gesneden kamer hebben (Rossner bijv.), Is je paard wat rondgeribt met een wat lage ronde schoft is Stübben en Klimke heel geschikt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:18

Ik raad je wel aan om even ooteman in te klikken, op zoeken en de div. topics te lezen.. Ik heb er in elk geval een hele slechte ervaring mee.

McCoyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:42

Kijk eens rond op marktplaats daar vind je veel leuke zadels rond jouw prijsklasse. Mijn vriendin heeft een KN dressuurzadel (Symfonie) heerlijk zadel!

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:05

Een mooie, goede en kwaliteitsvolle tweedehand kan je wel vinden voor 500 EUR.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:23

Goedkoop is duurkoop (zadelmarkt) Kijk eens naar 2e handse zadels. Als je goed zoekt heb je een mooi zadel voor een leuke prijs.

Sellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:50

Ik heb zelf net een massimo zadel gekocht. Super zadeltje lekker zacht en op maat gemaakt op je paard. Ander voordeel is dat de boom van het zadel een aantal maten is aan te passen na de aanschaf. Verder is het zadel binnen 2 weken klaar. Kost net iets minder dan Eur 1000 maar dan heb je wel echt een mooi kwaliteitszadel.

Succes

Sellino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:57

Dit is trouwens de link naar de site http://www.massimo-der-sattel.de/
Ik weet niet waar je woont maar manege de Westkustruiters in Wassenaar hebben ook vaker nieuwe zadels die ze ergens opkopen. Zo heb ik daar een nieuw stuben springzadel vandaan voor eur 600.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:08

Ik heb knightrider dressuurzadel is ook kunststof en met verwisselbare boom.
En bevalt heel goed en is niet duur ik heb er ong 220 euro voor betaald geloof ik.
Splinternieuw met garantie.

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:26

Kijk ook eens naar Knightrider zadels, goede zadels die je nieuw compleet hebt voor ongeveel 700 a 800 euro. Iets langer sparen, maar dan heb je ook een leuk zadel voor in verhouding niet al te veel geld

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:35

Je hebt ook van Divoza het merk Rossner.
Is het eigen merk van hun.
Lekkere dikke kniewrongen diepe zit en ze zitten zo lekker zacht.
In de winkel voor 750.
Voor een leren zadel en daar komen dan ook je beugels en beugelriemen nog bij + je zadel hoes.
Dat is denk toch wel 1 van de goedkopere zadels. Ja
Maar al zou die Rossner voor 1300 in de winkel liggen zou ik het ook geloven heerlijke zadels en wil nooit meer anders.

Wel toevallig ik ga de mijne morge ophalen ook voor mijn lease paard. Haha!
Die heb ik nu sinds 30 maart Haha!

Stanneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:11

Als ik je een tip mag hebben: koop zeker geen tweedehands!!!! Vele mensen denken dat dit voordelig is, maar op de langere termijn is dit helemaal niet zo.

Een zadel past zich aan aan de rug van een paard. Daarom ook dat 1 zadel best bij 1 paard blijft. Je gebruikt dus ook beter niet een zadel voor verschillende paarden.

Het zadel neemt mooi de vorm aan van de rug van je paard en past daardoor prima na verloop van tijd. Maar deze vorm past neit altijd op een ander paard!!

Je kan het vergelijken met een paar schoenen. Eerst zitten die niet zo lekker, maar na een tijdje nemen ze de vorm van je voeten aan. Als dan iemand anders die schoenen gaat aantrekken, gaan ze ook niet passen! JE draagt toch ook niet iemands gedragen schoen!

Voor een goedkoop dressuurzadel zou ik Harry's Horse kiezen http://www.harryshorse.nl/pages/nl/prod ... .php?id=16
Afbeelding

En hier hebben ze goedkope zadels:
http://www.ruitersportwatte.be/index.ph ... s&catid=41
Dressuur zit er ook bij, vanaf €399

Nieuw is altijd beter dan tweedehands!

Je kan ook altijd eens kijken naar een Knight Rider http://www.skholland.nl/content/S&K%205 ... 20KR06.pdf Ook betaalbaar, ik denk rond de 700 euro

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:19

Als je het zadel opnieuw laat opvullen is het toch geen probleem.
Ik blijf toch van mening dat je beter bv een tweedehandse stubben of passier koopt dan een goedkoop (flut)zadel.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:58

Ik ben zelf voor een Wintec Pro dressuurzadel gegaan. Deze zadels zijn rond de E 500,-
Een erg goede kwaliteit/prijsverhouding!

StalMolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:20

Ja, ik zou ook voor een wintec gaan, deze is betaalbaar en lekker in gebruik....

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:26

De Pagony dressuur zadel van Divoza, is een erg fijn en goed zadel vind ik persoonlijk. Geloof net geen 600 euro.

Voor mijn nieuwe paard heb ik vorige week een Rossner Montreal gekocht, 829 euro bij divoza, iets duurder maar zadel zit echt mega fijn!!!

Stanneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:29

Die Harry's Horse vind ik stukken beter dan m'n vorige Stuebben. Dus ik vind dat geen flutzadel. Of daar nu een speciale merknaam opstaat of niet, ik vind het een goed zadel, voor mij hoeft dat geen dure merknaam te zijn.

En opvullen helpt wel het kussen, maar bijvoorbeeld de breedte van het zadel niet. Ook de breedte past zich aan. Beter nieuw dan de oude rommel van een ander, al staat daar een dure merknaam op

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:36

Stanneman schreef:
En opvullen helpt wel het kussen, maar bijvoorbeeld de breedte van het zadel niet. Ook de breedte past zich aan. Beter nieuw dan de oude rommel van een ander, al staat daar een dure merknaam op

Tja, ik ben daar toch een andere mening toegedaan. Beter een goed zadel en deze door een goeie zadelmaker opnieuw laten opvullen zodat de kussens zich kunnen vormen naar de rug van het paard, dan een nieuw zadel van (beduidend) mindere kwaliteit. En dat de boombreedte zich aanpast is m.i. onzin, dan zou de boom van wel erg slechte kwaliteit moeten zijn zoals een geheel houten boom (dus ook de takken). Maar die kom je bij de goede zadels allang niet meer tegen. Een boom kan wel kapot gaan, of kromtrekken, maar dat zou je na kunnen (laten) kijken.