Wat vinden jullie van wintec 500 vzh?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Anne

Wat vinden jullie van wintec 500 vzh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:54

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel. Ik heb nu zelf wintec 2000 vzh. Maar die heb ik tweedehands gekocht en ligt toch niet goed op me paard. En vind het suede lastig met regen het trekt er snel in.

Dus dacht ik aan een wintec 500. Maar wat vinden jullier van?

En wat is nu precies met dat cair systeem? Van de 1 hoor ik dat et de druk zo verdeeld op de rug van je paard net als een waterbed en dus als jij druk met je zit uitoefend niet veel van merkt. Van de ander dus weer een ander verhaal. :S

Ik neem wel denk k zonder cair.

Hebben jullie wat meer info.

Alvast bedankt!

Melisssssa

Re: Wat vinden jullie van wintec 500 vzh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:24

het cairsysteem, kan je niet laten veranderen...dus een groot nadeel, ik vind persoonlijk de wintec 2000 beter zitten dan de wintec 500. beide zadels heb ik in mijn bezit maar heb echt de voorkeur voor de 2000

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:19

Ik vind het niet echt een fijn zadel, zelf heb ik liever een gewoon lederen zadel

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 07:46

Ik heb gister de wintec 500 gekocht.. Hij zit nog wat stug en wat hard.. Maar ik moet em nog goed inrijden.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:34

Prima zadel hoor, heel fijn met dressuur én springen. Zelf spring ik er alleen mee maar het is een ontzettend fijn zadeltje. Wel vind ik het materiaal niet ideaal, als ik met een fijn geribbelde rijbroek rijdt staat dat patroontje dikwijls in mijn kont geprint. Huilen van het lachen

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:57

Ik heb er een, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Zit wel lekker. Je hebt bijvoorbeeld geen houten reet na een lange buitenrit. Heerlijk in de regen > doek erover en klaar. Geen onderhoud. Singelstoten rekken wel uit volgens een stalgenootje. Ga toch sparen voor een lederen zadel > ik heb het idee dat het leer meer naar je zit gaat vormen dan een kunststof zadel. (vind ik een voordeel)