Wintec Isabell Werth help, graag JULLIE ervaringen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Wintec Isabell Werth help, graag JULLIE ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:09

Mn 5jarige is nu alweer aan een 6e zadel toe( heb vorige 5 2e hands aangeschafd)
Ik wil dus graag een zadel wat ik zelf aan kan passen als hij breder wordt...
En overweeg ook een nieuw zadel te kopen...

Ik wil na lang wikken en wegen graag eens een wintec isabell werth proberen..

MAAR,, eerst wil ik graag informatie van jullie(die er zelf 1 hebben)

de 500 dressuur vond ik niet fijn zitten,,te hard,, pasvorm op paard was goed (witte boom inmiddels)

Je hebt de isabell werth MET en zonder cair..

Graag jullie ervaringen over dit zadel

Moet ik uit gaan kijken naar 1 MET cair?? of zonder

Hoe valt bij isabell werth de 17,5inch???

Hoe blijft het zadel in loop der jaren?? (ik rij 3x per week +/- 45 minuten) Pling

Natje_Spirit

Re: Wintec Isabell Werth help, graag JULLIE ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:30

Ik heb een isabelle werth, de wintec versie niet de bates. Bij mij ligt het super, ik zit er vast in, gemakkelijk in onderhoud (ik woon vlak bij de zee, dus we hebben veel last van zout water,..). Ik rij er mee in de regen, in plassen zeewater en er komt niets aan.
Heb het zadel nu bijna een half jaar en ziet er nog net zo goed uit als toen ik het kocht. Nog 2 andere op stal hebben ook een isabelle werth (allebei al ong. 5 jaar) en bij de een zie je de gebruikssporen van het vele rijden maar bij de andere valt het heel goed mee Lachen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je het onderhoud. Heb ook nog een wintec 2000 (vzh) van 2 jaar, die ziet er ook nog super uit behalve dat er dan en klein scheurtje is (is herstelt) boven op mijn lepel, maar dat komt omdat ik men zadel heb gebruikt om mijn paard er mee zadel mak te maken en toen is ie op een steen gevallen Clown .

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:36

Ik heb dit zadel ook gehad. Een wat ouder model, nog zonder cair. Echt een fantastisch zadel. Alsof het voor mij gemaakt was, ik had nog nooit in zo'n lekker zadel gezeten. Helaas wegens overgang ander paard moeten verkopen..

Je merkt echt duidelijk dat dit model heel anders is dan de goedkopere modellen van wintec. Ik vind het een echte aanrader. Fijne, stevige zit met kniewrongen die je kunt aanpassen (kleine, of wat grotere).

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:53

Roelke_ schreef:
Ik heb dit zadel ook gehad. Een wat ouder model, nog zonder cair. Echt een fantastisch zadel. Alsof het voor mij gemaakt was, ik had nog nooit in zo'n lekker zadel gezeten. Helaas wegens overgang ander paard moeten verkopen..

Je merkt echt duidelijk dat dit model heel anders is dan de goedkopere modellen van wintec. Ik vind het een echte aanrader. Fijne, stevige zit met kniewrongen die je kunt aanpassen (kleine, of wat grotere).

Ik heb hem overgekocht, en kan het alleen maar beamen.
Erg fijn zadel, zit heerlijk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:56

zou je dan geen wintec xtra wide nemen??? als je paard nu al een witte boom heeft... daar kunnen nog bredere bomen in. ik weet niet of dat in de normale wintecs kan..

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 07:22

moonfish13 schreef:
zou je dan geen wintec xtra wide nemen??? als je paard nu al een witte boom heeft... daar kunnen nog bredere bomen in. ik weet niet of dat in de normale wintecs kan..

Ik heb dat al nagevraagd,,

In elke wintec ( ook isabell werth) past een eventuele extra wijde boom Pling

Mn paard is ook wel bijna op zijn toppunt hoor?? ik verwacht er niet heeeel veel meer bij

Echter zoek ik wel een dressuurzadel,, die zacht zit..

Kieffer wien de luxe was ons 1e zadel,,is hij ook mee beleerd,een versmald zadel 30cm.. 2mnd later moeten verkopen..
Toen kwam de prestige appaloosa met gelzitting maat 31,5cm (was verbreedt) 3mnd gehad en weer verkocht
Toen had ik nog een kentaur artemis 32cm die heeft hij 3mnd gehad en ook weer verkocht
Er kwam een BR leida strijk voor terug boommaat 32,5cm deze heeft hij 5 mnd opgehad(zadel heb ik nogsteeds,,zit lekker maar gebruik ik niet op mijn eigen paard)
Toen de wintec 500,, maar dat zat mij zooo hard en vervelend,, pasvorm was goed,,inmiddels verkocht ,,meneer heeft nu witte boom..

Ik wil dus echt eens de Isabell werth proberen Pling

Misschien dat er iemand in mijn buurt woont?? dat we iets kunnen afspreken of ik er eens mee mag rijden??
Witte boom heb ik zelf nog liggen,,dus dat is geen probleem Pling

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:25

Ik heb ook een isabell, vind hem inderdaad wel lekker zitten, maar voor mijn andere paard heb ik een (leren) zadel (merk kom ik even niet op) die zit wel veel dieper, wat ik persoonlijk prettiger vind. Die was alleen wel 2 x zo duur...