Diep zadel, rugpijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lovee_meetje

Diep zadel, rugpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:04

Heey,

Ik heb nadat ik op mijn verzorgpony heb gereden altijd last van mn rug, terwijl ik op mijn paard nooit last heb van mijn rug. Mijn verzorgopny heeft een vrij diep (ainsley) dressuurzadel. Nu zei laatst iemand tegen me toen ik op hem aan het rijden was, ga eens op je kont zitten! Toen zei ik, ik zit op mn kont en meer op mn kont kan ik niet zitten. Naja toen heb ik diegene er opgezet en die kon ook niet op zn kont zitten. Een diep zadel heeft niet echt een vlak stuk maar loopt eigelijk schuin als je begrijpt wat ik bedoel. Daardoor wordt toch je bekken gekanteld? En zou dat een reden kunnen zijn dat ik dan last van mijn rug krijg?
Hebben jullie dit ook?

Groetjess, Meetje

zazoeyou

Re: Diep zadel, rugpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:12

Lovee_meetje schreef:
Heey,

Ik heb nadat ik op mijn verzorgpony heb gereden altijd last van mn rug, terwijl ik op mijn paard nooit last heb van mijn rug. Mijn verzorgopny heeft een vrij diep (ainsley) dressuurzadel. Nu zei laatst iemand tegen me toen ik op hem aan het rijden was, ga eens op je kont zitten! Toen zei ik, ik zit op mn kont en meer op mn kont kan ik niet zitten. Naja toen heb ik diegene er opgezet en die kon ook niet op zn kont zitten. Een diep zadel heeft niet echt een vlak stuk maar loopt eigelijk schuin als je begrijpt wat ik bedoel. Daardoor wordt toch je bekken gekanteld? En zou dat een reden kunnen zijn dat ik dan last van mijn rug krijg?
Hebben jullie dit ook?

Groetjess, Meetje

Ik heb dat probleem wat jij hebt ALLEEN bij een te krap zadel Knipoog

Ik had de penelopa 17,5inch waar ik DACHT goed in te zitten?? ik viel ook beetje voorover zat wat schuin,,maar had wel 1 hand over achter kont en lepel..
TOCH maar de 18inch geprobeerd en probleem was opgelost,,toen zat ik netjes in midden Pling

Lovee_meetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:20

Hmm ja dat zou idd kunnen. Ik zit ook daardoor een klein beetje naar voren. Ik kan natuurlijk niet tegen de eigenaar zeggen van, ga een ander zadel kopen! Want zij heeft namelijk niet zoveel geld haha.
Maar zij heeft nog een dikkere kont dan ik en zij heeft hier geen last van geloof ik.. Ik heb een 17.5 inch nu..
Maar dat is dan wel belangrijk om te weten want mijn paard krijgt binnenkort een nieuw dressuurzadel. Heb je daar nog tips voor? Die moet ook niet te diep zijn want er rijdt ook een jongen op mijn paard haha Knipoog ALs je begrijpt wat ik bedoel

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:38

Ja, dat kan. Je word in een bepaalde houding gezet waardoor je spieren in je rug gaan tegenwerken en daardoor krijg je rugpijn (dus eigenlijk rug-spier-pijn)