Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. blensink schreef:Ik gebruik bij mijn jonge paard geen bit.

Dat is iig mijn mening
. Joonsel schreef:Met je zit? En zonder bit heb je toch een andere optoming waar je een paard mee terug kunt rijden.
Ik rijd momenteel met een ongebroken bitje, dit omdat mijn paard daar het fijnste op loopt!
kimmysan schreef:9 jarige NRPS. 62.5 procent arabisch dus lekker heet paardje. Ik reed hem eerst altijd op enkel gebroken watertrens, maar dat reed gewoon niet goed voor mijn gevoel. Toen heb ik een dubbel gebroken bus trensje gekocht met bol middenstuk en dat lag ook een stuk rustiger in de mond.![]()
JoCo @ EEN BIT IS NIET OM JE PAARD TE STOPPEN... Tuurlijk mag je hem wel een ophouding geven, maar voornamelijk op je zit moet je een paard stoppen.... Het is niet aanvallend bedoelt hoorDat is iig mijn mening

JoCo schreef:De vraag is simpel: welk bit gebruiken jullie en waarom?
Zacht, hard, jong paard, druk paard ... kortom alles!
Dus als je wil: barst maar los!

JoCo schreef:Oeps ja ... sorry schaam schaam, ook een mogelijkheid natuurlijk ... maar hoe laat je hem dan
bijvoorbeeld stoppen als hij zin heeft eens flink te rennen?
Ben erg geïnteresseerd!
.
.immii_clarr schreef:ik rij bij mijn 36 jarige die het enorm leuk vind om keihard te galloperen met een enkelgebroken watertrens. bij mijn 3 jarige heb ik een dubbelgebroken watertrens, rij ik nog niet mee, alleen om er aan te laten wennen en longeer daar dus aan, maar daar reageert ze zo aan de hand prima op. die heb ik bij mijn 36jarige ook geprobeert.. alleen reageert die dan totaal niet meer op me.