maat hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

maat hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 14:33

mijn paard heeft een hoofdstel ( maat full) en mijn probleem is dus dat ze zo'n lang oofd heeft dat ze geen full past Bloos wat moet ik hiermee doen want ik weet niet of er iets groters is (dat er ook nog een beetje leuk uitziet Tong uitsteken ) of zo en of er meer mensen zijn en hoe zij dit hebben opgelost...

nickyu

Re: maat hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:33

ex full kopen , of merken die groter vallen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:08

en welke zijn dat???

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:44

meestal de iets betere merken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:50

Mijn paard pastte ook het bijgekochte Full-hoofdstel niet, het was dan ook niet een super kwaliteitshoofdstel.
Toen heb ik een Extra-Full gekocht (ook voor maar 45 euro, want had toen niet zoveel geld over) en deze was juist weer erg groot. De frontriem te groot en de bakstukken aan beide kanten op zijn 1 na kleinst.

Nu heb ik vorige maand een Kieffer Maya gekocht en deze past wel, hij zit vrij groot, maar hij past, alleen moet ik extra gaatjes maken in de neusriem (aansnoer), omdat deze anders te strak zit.

En mijn paard heeft geen klein hoofd.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 15:54

hm ik denk dat ze die bij de hypoweert ook wel hebben hoeveel kost die?? trouwens het hoofdstel dat ik nu heb was superkwaliteit
twee maanden kleedgeld aan uitgegeven ( kostte 95 euro) en toe pastte het maar ja dan is ze dus toch nog gegroeid blijkbaar.....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:29

Het hoofdstel zelf kostte 140 euro, maar je zou natuurlijk ook naar de andere modellen van Kieffer en de andere kwaliteitsmerken kunnen kijken.

Je hebt het hoofdstel pas 2 maanden?
Dan zou ik kijken of de zadelmaker (oid bij ruitersportzaak) misschien het kopstuk of de bakstukken kan verlengen.
Wat je ook kan doen om het hoofdstel groter te maken: een goedkoper ExtraFull hoofdstel halen en daar de bakstukken afhalen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 19:00

Judje schreef:
Het hoofdstel zelf kostte 140 euro, maar je zou natuurlijk ook naar de andere modellen van Kieffer en de andere kwaliteitsmerken kunnen kijken.

Je hebt het hoofdstel pas 2 maanden?
Dan zou ik kijken of de zadelmaker (oid bij ruitersportzaak) misschien het kopstuk of de bakstukken kan verlengen.
Wat je ook kan doen om het hoofdstel groter te maken: een goedkoper ExtraFull hoofdstel halen en daar de bakstukken afhalen.

even lezen.... Clown twee maanden kleedgeld aan uitgegeven maar ik heb het al langer ik denk driekwart jaar of zo Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:09

er zijn een aantal merken welke iets grotere maten hanteren
gewoon even vragen bij je plaatselijke ruitersport zaak of
favo internet shop
de meeste winkeliers weten wel wat van hun assortiment groter valt en welke juist niet

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:26

Past alleen het bit niet, als in te hoog, of het hele hoofdstel? Anders kan je alleen extra lange bakstukken regelen, of in het geval van ook de keelriem, extra lang kopstuk.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:18

met name bij de frontriem de bakstukken de bovenste neusriem eigenlijk best veel dus zeg maar alles boven de onderste neusriem behalve de keelriem is te klein..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:36

Oké, neem dan gaat die vlieger niet op. Als je naar de winkel gaat, gewoon alle maten opmeten die je nu hebt en schatten hoeveel de dingen groter moeten. Deze marges ruim nemen, zo weet je zeker dat je met het juiste hoofdstel thuiskomt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:55

Je moet er van houden en het geld er voor hebben, maar ik weet dat het rondgenaaide hoofdstel van Imperial Riding groot uitvalt.
Kost alleen wel €157,50

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:00

ik ken jou probleem! Heb net zo'n paard... ze zit net tussen de full en de extra full in.
Ik heb een hoofdstel op maat laten maken bij goedhard.nl (endurance hoofdstel)

In een ruitershop waar ze leder kunnen bewerken kan je ook hoofdstellen op maat laten maken...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 11:11

Renske_W schreef:
Je moet er van houden en het geld er voor hebben, maar ik weet dat het rondgenaaide hoofdstel van Imperial Riding groot uitvalt.
Kost alleen wel €157,50

dat vind ik persoonlijk wel heel duur eerlik gezegd Bloos

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 11:12

willeke_nijs schreef:
ik ken jou probleem! Heb net zo'n paard... ze zit net tussen de full en de extra full in.
Ik heb een hoofdstel op maat laten maken bij goedhard.nl (endurance hoofdstel)

In een ruitershop waar ze leder kunnen bewerken kan je ook hoofdstellen op maat laten maken...

ik denk eigenlijk dat die niet is toegestaan op dressuurwedstrijden of wel...?? Tong uitsteken

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:18

Aantal hoofdstellen mee naar huisnemen en passen, of je eigen hoofdstel meenemen
naar de winkel en daar vergelijken. Ik denk niet dat je veel meer kan doen, bijna elk
merk valt anders, mijn paard wisselt ook tussen cob en full.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:36

maw slechts je sperriem past dus .. dat is al snel Knipoog maw hoofdstel is dus echt gewoon te klein

als je bij een ruitersport zaak vraagt kunnen ze je echt wel helpen , zo hebben wij bv 3 maten koudbloed hier liggen , de goedkoopste is 34,95 deze is ruim verstelbaar
waardoor die ook op de grotere warmbloeden past

ook HB heeft hoofdstellen die groter uitvallen en betaalbaar zijn

ook zijn hoofdstellen die groter dan cob kleiner dan full zijn
er zijn zoveel merken en deze hanteren allemaal net andere maten ..

nogmaals even aan de ruiterport zaak doorgeven welk merk je nu hebt
en dat deze te klein is dan kunnen zij je wel adviseren
over wat ze voor je kunnen doen Knipoog

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:12

Het merk van HB valt bij sommige modelen groter en zij hebben ook twee hoofdstellen extra full in assortiment.Kijk even bij www.paardenstijl.nl
HB is op het ogenblik erg populair,ik denk dat de prijs kwaliteit erg goed is. Heb zelf de HB turijn dit is een heel mooi rondgenaaid hoofdstel. Volgens paard en stijl kunnen ze dit hoofdstel niet bijgeleverd krijgen zo veel worden er verkocht.