[WN] Nieuwe boomloze : light oil , hoe opleuken....?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Nieuwe boomloze : light oil , hoe opleuken....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 19:37

Hoi ,

gisteren werden de nieuwe western-Barefoots gepresenteerd waar ik al heel lang op zat te wachten , ik zat heel erg te azen op het naturel-kleurige zadel waarvan we vorig jaar al een prototype gezien hadden die echt waanzinnig gaaf was , net een "echt" westernzadel en nog steeds heel soepel overal , geweldig mooi ding ! Maarja een prototype is 1 ding en het uiteindelijke productiemodel is dan maar afwachten....helaas is het productiemodel toch wat minder spectaculair als het prototype. Maargoed , het is nog steeds een heel leuk zadeltje dus ik ben nog steeds van plan om er zelf 1 in gebruik te gaan nemen. Maar ik vind hem vrij saai qua kleur eigenlijk , dit is hem :

Afbeelding

Leuk ding , ik vind de tooling ook wel mooi , zitting ziet er ook wel okee uit....en hij zal ongetwijfeld vanzelf wel wat donkerder gaan worden.
Maar op dit moment vind ik hem zo saai en flets eigenlijk Bloos ik zou wel wat donkerdere stukken erin willen. Of een soort antique finish...of....geen idee.

Zitten hier creatieve mensen die spontaan inspiratie krijgen hoe je dit zadel wat levendiger zou kunnen maken...? Lachen

Vera

Re: Nieuwe boomloze : light oil , hoe opleuken....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:15

Wat een leuk zadel!
Wat gaat hij kosten?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:16

iets van 1100 euro heb ik gelezen... zonder beugels en riemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:32

@pmarena: je zou de cornerstukken kunnen inwrijven met een iets donkerder kleur zodat die er meer uitspringen. De bedoeling is dat het dieper er in blijft zitten en bovenop er weer afwrijft.
Maar of je dit zelf moet/kunt doen ???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 07:25

Ja , dat vraag ik me dus ook af Ja

Dat is namelijk ook mijn eerste idee : die flowertolling in de hoeken een soort finish geven zodat dat er wat uitkomt zetten.

Maarja , gewoon een lik olie erop ofzo , weet niet of dat wel helemaal de juiste aanpak is Tong uitsteken

Ik kan dat gerust proberen , en als het er stom uitziet zet ik het hele ding wel gewoon goed in de olie...maar dan blijft het een 1-tonig kleurtje natuurlijk Tong uitsteken

Vraag is ook hoe goed dat zal staan bij een palomino , want ik vind de lichtere kleuren nog al snel "vloeken" eigenlijk Bloos

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 07:27

O , hij wordt 1190 euro inclusief fenders en exclusief beugels , omdat je die er los bij kunt kopen (leder of alu). Op zich ook wel fijn voor mensen die er andere beugels aan willen hangen , dan betaal je tenminste niet voor beugels die je toch niet gaat gebruiken. Maar voor de prijs die op zich voor Barefoot bizar is , had ik de beugels er toch liever bij ingegrepen gezien Knipoog

Maargoed we hebben het hier wel over iets heel anders dan de bestaande Barefoots natuurlijk , dit is echt een tuiglederen zadel van een nieuwe generatie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:31

Prachtig zadel om te zien!

De 'Missoula Nut' is donkerder, vind je die dan niet mooier?

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:26

Hij is gaaf! Is de 'zit' hetzelfde als de andere barefoots? Of zit je wel wat 'dieper'?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 08:38

Ik vind die Nut vrij lelijk , eerlijk gezegd Bloos

Maargoed elke keer dat ik de foto "in handen" heb vind ik hem wel mooier worden hoor , maar ik hou gewoon niet zo van dat hele donkere. Vind dat trouwens ook een erg saaie eentonige kleur Knipoog

De zit lijkt juist wat minder diep omdat de seatsaver so dik lijkt , maar het is afwachten totdat ze echt uit de productie komen. Op deze foto's zitten er geen tie-straps aan ook.... zodra ik ze binnen heb ga ik uiteraard flink foto's maken en uitproberen.

Ik denk dat de zit wel nog fijn diep zal zijn zoals we gewend zijn van de nieuwe hoge cantle op de normale BF's , want die bevalt supergoed !

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:48

Ben benieuwd, ik ben zeer geïnteresseerd iig (in de light-oil Tong uitsteken).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:38

Op deze foto lijkt de zit vrij plat te zijn, maar in principe is de zit van een boomloos zadel voor een deel afhankelijk van de rugvorm van het paard waar hij op ligt.
De hoogte van de pommel/cantle geeft hooguit dan meer/minder steun.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 11:08

Dat ook Ja

Maar in dit geval ziet de seatsaver er vrij dik uit , waardoor je maar een stukje van de cantle ziet.
Je weet dan niet hoe zacht die seatsaver is en hoe ver die inzakt als je in het zadel zit...

Omdat BF tegenwoordig voor hoge cantles gaat neem ik aan dat deze ook wel lekker veilig en comfortabel aan zal voelen achter je.

Althans zo ervaar ik die hoge cantles hoor , er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het minder fijn vinden om 1 of andere reden , en het is sowieso afwachten hoe deze van die nieuwe BF's zullen aanvoelen in het echt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:11

Ik vind het persoonlijk wel lekker zitten, maar de vorm van de cantle is daarvoor wel heel bepalend. Té hoog/recht is ook niet goed, want dan prikt ie in je rug.
Ik ben erg beneiuwd naar je rij-ervaring met dit zadel en zou hem zeker ook wel eens willen proberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:20

Ik vind hem erg leuk zeg Haha!
Ik houd zelf meer van het donkere, maar dan inderdaad wel met wat meer versiering.
Bij de lightoil zou ik sowieso zilverkleurige beugels nemen en misschien een paar zilverkleurige concho's, bv daar waar de veters hangen. En de tooling zou ik ook gedeeltelijk donkerder maken.
Of wat misschien ook leuk is; een kleurtje erin aanbrengen (al zou ik dat zelf niet durven Clown ), beetje zoals dit idee: http://justwestern.nl/hoofdstel3.html

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:22

Dat is wel heel gedurfd, al zie je het nu wel vaker (in Amerika). Vergeet alleen niet dat een kleur vaak een modeverschijnsel is en je het er niet even meer afhaalt als het er eenmaal op zit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:12

Wat opleuken betreft... ik zou 't leer niet kleuren of mee klooien (kan meestal ook niet meer nadat het leer eenmaal behandelt is, en dat is het tijdens productie al). Gewoon lekker in de olie zetten, dan krijgt'ie al een 'geleefdere' kleur.
Wat je wel zou kunnen doen is voor de leren rozetten vervangen voor zilveren concho's, een zilveren horncap d'r op en gegraveerde metalen beugels er aan. Misschien achterop de skirt ergens nog een concho bevestigen (indien mogelijk) en dan heb je al een heel ander plaatje denk ik. (oeps, spuit elf wat dat betreft zie ik.. )
En misschien bij BF opperen om de suede seat in't zwart te kunnen leveren. Dat maakt het ook al 'echter'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:14

Ik vind het een prachtig zadel, hoor!!! Zou perfect staan op mijn Sam. Maar wordt hij echt zo duur? 1100 euries??? Bloos

Qua opleuken, ik hou juist wel van een beetje naturel. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:19

Nou , ik zou zelf een wat donkerder bruine seat op de lichte wel mooier vinden ! En inderdaad die gegraveerde beugels is wel een goed idee , wat meer zilver erop dat weer terugkomt bij die beugels ook Ja

Nadya : 1190 zelfs en dat is dan nog zonder beugels Bloos
Maar de eerste 10 die de deur uit gaan mogen weg met 10% korting , dus voor 1070 , en daarbij krijgt men dan ook gratis een bijpassend setje beugels of hoofdstelletje.

Daarna wordt het gewoon de volle prijs. Ik vind het ook erg veel geld maardatschijnt er een beetje bij te horen , westernzadel met mooie kwaliteit bewerkt tuigleer.

De eerste 4 zijn al besproken in ieder geval !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:22

Wat is de ruglengte? (Mijn Sam heeft zo'n korte rug).

Hmmmm, helaas heb ik dat geld op het moment niet..... Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:26

Wie wel , pffft Knipoog

Maat 1 krijgt totale ruglengte van 59 cm , maat 2 wordt 65 cm.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:29

Haha!, nou, die ruglengte van maatje 1 is al veel te lang voor Sammy's ruggetje, dus dat scheelt. Clown
Hoef ik me niet meer 'druk' te maken dat ik eventueel een ander zadel wil voor zoveel geld (ben blut na alle DA-rekeningen van de afgelopen maanden Knipoog ).

Maar ik vind het een leuk zadeltje, hoor. Ja
Nogmaals, ik hou wel van de naturellook bij mijn paardje. Lachen

Succes ermee!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:36

Ik vind hem wel lekker kort eigenlijk !

Normale westernpads zijn al 80 cm lang Tong uitsteken

Ik heb er zelf ook het geld niet voor hoor , maarja "de zaak" wel natuurlijk....dus dan leen ik dat zadel wel gewoon even uit de voorraad , uiteindelijk is het allemaal van mij dus dat is wel makkelijk ! Mocht het met de olie niet naar m'n zin worden dan gooi ik die wel in de verkoop en pak ik gewoon een nieuwe , luxe hoor Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:39

Voor een western is dat inderdaad lekker kort, maar ik ken Sam's rug. Die is zo compact gebouwd, daar kan niet elk zadel op. Hoopte stiekem al dat hij te lang zou zijn, scheelt me weer een hoop hebberigheid. Haha!

Wat heerlijk dat jij dat lekker uit kan proberen. Maar goed, ook logisch, het is je eigen business. Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:44

Is ook superdeluxe Ja

Maargoed het is net als bij een schilder...daar heeft het huis nodig een likje verf nodig. Bij een timmerman is het thuis een zooi waar nog vanalles moet gebeuren. Bij een hovenier is de eigen tuin een zooi. En zo heb ik niet eens een fijn zadeltje in de kast hangen....er hangt altijd wel wat maar ik ben altijd aan het uitproberen dus m'n eigen paardje heeft geeneens een ECHT goed zadel Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 01:07

hmmm ruikt naar eens te moeten proberen als testzadel, gaat dat er nog van komen binnenkort. Hij is leuk!