[WN] wisselen pads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

wisselen pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:39

Ik zit zo te denken. Door de jaren heen heb ik wel wat verschillende soorten pads gehad. Nu heb ik 3 verschillende en zag laatst nog 2 interessante, omdat ik weer wat wilde aanvullen. Maar is het eigenlijk niet beter om altijd met 1 soort pad te rijden? Ik kan dan wel verschillende pads interessant vinden en dat het mij prettig lijkt, maar als ze toch aardig verschillen, verander ik wel steeds iets daarmee msschien. Het is niet dat ik elke dag wissel, meestal eens in de zoveel tijd. Maar ik dacht zomaar opeens als ik nu weer 2 andere soorten koop, is het steeds zo anders. Voor het paard dan ook he?! iemand een mening daarover? Meerdere mensen wisselen volgens mij.

Margee

Re: wisselen pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:05

Ik heb ook verschillende. Na een poosje worden ze toch wat minder in het gebruik of ik zie eentje die me nog prettiger lijkt.
Ik heb ook verschillende blijvers (o.a. een Toklat die ik al 12 jaar heb) en de afdankers voor in de hondenmand.
Bovendien is mijn ene paard ouder aan het worden en wil ik het haar zo prettig mogelijk maken. Er zijn ook steeds weer nieuwe vindingen qua demping of model, zo heb ik nu een anti slip Haf pad voor de bolle jongste en voor het oudje een hele zachte dikke Haf pad, zelfde merk maar toch heel anders. Echt voor de kleuren ga ik niet......
En winter of zomer maak ik ook verschil in. De Toklat is voor de winter bv......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:09

Ik probeer regelmatig iets nieuws, maar kom eigenlijk altijd weer terug op mijn oude vertrouwde Swayback. Die werkt voor mijn meiden gewoon het beste.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 19:22

Ja, de meeste mensen zullen wisselen of soms graag iets nieuws proberen. Maar als sommige pads zoveel invloed zouden hebben, is dat dan fijn tegenover het paardje? Ik dacht opeens; iedereen denkt na over het beste zadel en beste pad, maar we gooien er zo een andere op. Vandaar een beetje, zat dus wat te denken daarover.......

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:23

superpony schreef:
Ja, de meeste mensen zullen wisselen of soms graag iets nieuws proberen. Maar als sommige pads zoveel invloed zouden hebben, is dat dan fijn tegenover het paardje? Ik dacht opeens; iedereen denkt na over het beste zadel en beste pad, maar we gooien er zo een andere op. Vandaar een beetje, zat dus wat te denken daarover.......

Maar je doet dat toch juist omdat je denkt dat het een verbetering is?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:33

Ben ook een freak wat betreft pads en dekjes en heb er ook erg vééééél *LOL*
Ik wissel regelmatig en heb ook verschillende merken, niet alle dekjes of pads liggen hetzelfde, sommige passen idd niet zo goed, maar liggen dan weer beter op mijn ander paard.
Dit hangt volgens mij heel veel af van de bouw v/h paard en van het zadel.
Tot nu toe heb ik niet gemerkt dat mijn paard de ene liever heeft dan de andere Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:17

Ik bedoel door elkaar heen. De ene keer de ene, de andere keer de andere. Dan is het toch verschillend. Ik zie dat mensen verschillende fijne pads hebben, waar ze tevreden over zijn, maar die zijn verschillend en gebruikt men wel door elkaar heen. Ik zelf heb er nu nog 3 en vind er 2 fijn, maar die zijn totaal anders. Als ik er nu nog wat bij zou willen kopen kom ik weer wat anders tegen. Dan is het weer iets anders. Misschien een verbetering, maar wat ik heb is goed, dus kan misschien beter dezelfde kopen. Is dat niet gewoon fijner om je aan 1 ding te houden indien mogelijk.....En als je overstapt, ook alleen nog dat nieuwe te gebruiken en te kopen? Snap?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:21

Tja..... ik koop eigenlijk ook nooit 2 x hetzelfde, uitgezonder Wranglers.....
Als je het idee hebt dat het goed is, dus voor je paard, dan kan je best afwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:35

Ik heb 2 verschillende pads, een HAF en een Buckaro neoprene. Bij beide heb ik niet het idee dat mijn paard ze vervelend vind. Ik wissel eigenlijk ook niet vaak af, alleen als ik mijn HAF pad heb gewassen ofzo. Maar nu rijd ik even door met de Buckaro, vind het wel leuk staan bij haar en ik merk niet dat ze er slechter/beter door is gaan lopen. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je vaak wisselt of niet, zolang je maar goed op je paard blijft letten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:28

Nee, ik leg het misschien toch verkeerd uit. Ik vind het niet erg en begrijp de keuzes van bepaalde pads wel.
Maar ik vroeg het me af. We doen erg ons best voor het beste zadel en dan kan het ene pad toch anders overkomen dan het andere. Ik vroeg me af of men daarover nadenkt ook. Ik gebruik nu 2 verschillende en heb 1 alleen nog als reserve. Ik zie dan nog pads die me goed lijken en waar mijn paard vast niet onder lijdt, maar het moet dan toch net even iets anders overkomen. Kan ik dan niet beter zeggen, ik blijf bij dit merk en als ik iets beters zie, stap ik volledig weer daarop over etc.
Het is geen heel groot probleem, maar zat er wel over na te denken, omdat we zo met passende zadels en goeie pads bezig zijn, maar de pads zo makkelijk wisselen. Ook al zijn ze allemaal prettig en fijn in geruik, die je dan hebt.