Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je er wel wat topics over.
Ik heb nu een dubbelgebroken bitje met losse ringen idd.
arm paardjudithra schreef:mijn paard heeft ook sinds kort elke keer van die velletjes.
nou was vandaag de zadelmaker voor mijn zadel er
ik dacht die weet hier misschien een oplosing voor...
moest mn bit laten zien blijkt die dus uitgesleten te zijn door het gebruik waardoor je hele scherpe randjes krijgtarm paard
ik heb gelijk een nieuw bit gehaald
schaam me diep dat ik dat niet heb gezien....
sporter schreef:ja dat is inderdaad een goede oplossing omdat ze der handen niet stil houd heeft hij zijn mond kappot en jij vertelt haar nu dat ze het bit er uit moet halen en aan zijn neus moet gaan hangen, goed bezig![]()
Ik vraag me bij jou wel eens af of het wel echt om het welzijn gaat ofdat je gewoon graag met je eigen heksenjacht bezig bent
Arabesk schreef:sporter schreef:ja dat is inderdaad een goede oplossing omdat ze der handen niet stil houd heeft hij zijn mond kappot en jij vertelt haar nu dat ze het bit er uit moet halen en aan zijn neus moet gaan hangen, goed bezig![]()
Ik vraag me bij jou wel eens af of het wel echt om het welzijn gaat ofdat je gewoon graag met je eigen heksenjacht bezig bent
TS vraagt om de nadelen van bitloos. Die geeft ik en nu krijg ik dit naar mijn hoofd?![]()
TS geeft zelf aan dat ze absoluut níet trekt, dus het voordeel van de twijfel gevend, neem ik aan dat ze dat ook niet doet. TS heeft er meer aan als je gefundeerd deze discussie ingaat, ipv maar wat te roepen, omdat je het toevallig niet met mijn zienswijze eens bent. Meningen mogen verschillen, maar dan graag wel op een nette manier!

sporter schreef:Oke misschien liep ik iets te hard van stapel, maar zult me toch gelijk moeten geven dat als je niet trekt een paard onmogenlijk zijn mond open kan halen.
Daarbij vind ik zolang je je handen niet stil houd (ik weet dat ts zegt dat ze dat wel doet) bitloos gewoon niet vriendelijker is helemaal niet als je denkt dat dat wel zo is en je er daarom niet meer op let.
En ik vind dat net zo zielig en verschrikkelijk als dat jij dat vind voor paarden die 24 uur per dag opstal staan.