welk hoofdstel(pony met vreemde maten)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

welk hoofdstel(pony met vreemde maten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 06:02

hoi allemaal,

ik ben opzoek naar een mooi nieuw hoofdstel voor mijn pony,maar ze heeft een nogal vreemde maat,
momenteel heb ik een Anky hoofdstel maat Cob,waarvan de keelriem op het laatste gaatje moet,maar eigenlijk net te kort is,de aansnoerneusriem kan juist net op het laatste gaatje,maar moet eigenlijk nog wat strakker gesteld worden,en de sperriem was zo groot dat ik die bijna 1,5 keer om haar neus heen kan slaan,en er dus ook flink wat gaatjes bij moesten.
de bakstukken zijn qua maat oke.

welk hoofdstel is ruim te verstellen,waar heb je goede ervaringen mee?

Marchador

Re: welk hoofdstel(pony met vreemde maten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:31

Poeh jeetje, ja lastig is het als het niet helemaal klopt.
Kan je niet gewoon een COB nemen, mocht het niet passen, dat je hem kan ruilen. Wel echt even navragen bij de winkel, anders zit je straks met een hoofdstel dat niet past.

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:34

Bij het Anky hoofdstel is de keelriem ook wel erg kort hoor. Dus bij elk ander merk zal de Cob gewoon passen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:39

Ik had dat probleem ook..

Ik heb nu een hoofdstel van USG maat pony!
De verkoopster uit de winkel waar ik hem weg heb zei dat ik hem gewoon moest passen, paste hij niet was ze zelfs bereid om een pony en cob door elkaar te gooien, om hem passend te maken. (Dat is ook erg handig.)

Maar pony past dus precies! Ik had dat probleem met de keelriem ook, dat hij te strak zat. Dit hoofdstel heeft een keelriem die je aan beide kanten kunt verstellen, dat is ook erg handig!

Hoop dat je een geschikt hoofdstel kunt vinden!

p.s. Dit is mijn hoofdstel.. (De neusriem is alleen te zien, maar die steentjes heb ik ook in de frontriem!)
http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_5117.jpg

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:25

ik zou gewoon je oude hoofdstel meenemen, en in een zaak kijken welke dan zou passen