Vraagje onderhoud zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Vraagje onderhoud zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 21:20

We hebben pas een nieuw leren zadel, maar omdat we er ook met slecht weer mee in het bos rijden, worden de zweetbladen snel kaal door de modderspetters. Alleen invetten helpt niet om de kale plekken weg te werken. Zou zwarte leercrème wel helpen? Wie heeft er tips?

Marchador

Re: Vraagje onderhoud zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:33

Ik heb wel eens een oud zadel opgeknapt en heb toen wel zwart leerverf of creme gebruikt, moet heel eerlijk zeggen dat ik het even niet meer weet, dit is al jaren terug.
Verder maakte ik het zadel ook schoon met die speciale doekjes die je in de winkel kunt kopen.

Misschien kan je eens een mailtje sturen of bellen naar een zadelmaker of ruitersportzaak, zodat zij je vraag kunnen beantwoorden.
Succes

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:17

je kan dit idd gewoon met leerverf doen. of evt door de zadelmaker!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 19:57

Dank jullie voor de reacties. Ik ga inderdaad de leerverf maar proberen. Het is wel jammer dat hij al zo snel kaal is. Ik kan moeilijk in het bos tijdens de rit elke keer mijn zadel poetsen, daar zou hij toch tegen moeten kunnen?

inge_de_laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:16

Ik vind idd dat hij daar tegen zou moeten kunnen...Ik denk ook dat ik eens zou bellen naar waar ik het zadel vandaan heb om te vragen of dat normaal is. Ik poets mijn zadel echt niet elke keer als het nat geweest is! heb al veel buiten in de regen gereden met het zadel wat ik nu heb (ga binnenkort voor een ander kijken), en het is nog pik zwart!
Vervelend als de kleur er zo snel uit gaat....
Heeft het verven wel geholpen?