Misschien Happy Mouth wat????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Misschien Happy Mouth wat????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:56

Ik heb een probleem Slapen

Mijn paard heeft sinds vorige jaar Juli in ene plekjes in haar mond ik bij verschillende dierenartsen geweest maar die wisten het niet en ik moest maar rust nemen en dan weer gaan rijden ik een paar keer gedaan maar elke keer zelfde verhaal!

Toen is de uithof geweest en die zeiden Rvs allergie en ik verder rijden maar die KK bitten gingen ook niet.
Dus waarschijnlijk kon ze alleen tegen Koper dus ik haar twee maanden rust gegeven!

Nu rij ik met bitbandage maar ze krijgt als nog plekjes aan de ene kant de buitenkant en aan de andere kant de binnenkant.

Ik rij haar op normaal druk trek niet!!!
En heb haar altijd op dezelfde manier gereden als hiervoor.

NOu vroeg ik mij af zijn er meer mensen die dit probleem kennen???
En had op bokt gekeken maar waren er een hoop zeer te vrede over Happy Mouth bit!

En antwoorden als bitloos rijden heb ik dus echt niks aan!!!!

Snippergroen

Re: Misschien Happy Mouth wat????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:05

Waarom zou je niet bitloos willen rijden? Als dat beter zou zijn voor je paard...

Ik hoor ook wel veel mensen die tevreden zijn over de Happy Mouth Knipoog

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:08

Ik zou gewoon verschillende soorten bitten uitproberen, om te kijken wat wel gaat en wat niet.
Het allerbeste zou natuurlijk bitloos rijden zijn, maar dat kan blijkbaar niet, helaas.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:11

en misschien andere dikte proberen van je bit of ander type bit?
wellicht maakt dat ook al verschil?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:20

Verschillende soorten bitten heb ik al geprobeerd heb er meer dan tien liggen.

Het enige wat ik niet heb geprobeerd is D trens en Happy mouth!
Misschien als ze meer gaat kauwen het bit beter ligt.

Bitloos gaat niet echt op wedstrijd en ze is erg slim dus steekt haar kop in de lucht een gaan Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:26

Tja als je toch al zoveel hebt geprobeerd dan kun je dit ook nog wel proberen zou ik zeggen Knipoog
Gewoon proberen dus Lachen

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:52

Heb je al eens een mylerbit geprobeerd?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:58

ankem schreef:
Heb je al eens een mylerbit geprobeerd?

nee ik moet eerlijk zijn dat ik het niet ken! Bloos
Mag je er wel wedstrijden mee rijden?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:02

Als je een level 1 bitje neemt, zonder sleuven en met als ringen gewone bustrens of watertrens, dan mag je er wedstrijden mee starten. Het is een dun bitje, maar wel flexibel. Je kunt heel gemakkelijk eenzijdig inwerken met je hulpen.
Laatst bijgewerkt door ankem op 13-04-08 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:03

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:51

Goed nakijken bij de Myler of je hem mag gebruiken bij de wedstrijden of niet, ze zijn n iet goedkoop en het zou zonde zijn als je er één hebt aangeschaft en je mag er niet mee op wedstrijd Lachen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:58

Als het vermoedelijk allergie is zou ik een happy mouth proberen.
Ik heb er eentje, gewoon lekker zacht knabbelbitje. Kost nog geen twee tientjes.

Je hebt er twee, ik heb de dubbelgebroken en er is ook nog een soort stang maar wel buigzaam natuurlijk.

Voor het geld hoef je het niet te laten

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:33

of je kan een leren bitje proberen, of je er wedstrijden mee mag starten weet ik niet

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:37

Ikz ou het inderdaad ook gewoon proberen, zoals ik hierboven lees, kosten ze neit zo veel, dan zou ik eerder een happy mouth kopen dan een myler bit, tenzij een happy moth ook niet werkt natuurlijk Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 17:26

Nou heb ik net mijn instructrice gebeld en we hadden het erover dat Ti amo niet zoveel speeksel produceert dus voordat we appelbitje nemen wil ze eerst dat ik haar een stukje appel geef voor het rijden, en dan zo kijken of het beter word.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:38

Ik heb het idee dat het niet door de appelsmaak komt; je hebt genoeg rubberbitten zonder smaakje eraan; gaat dan toch puur om het materiaal en die met appelsmaak meer voor paarden die niet van een bit houden?
Onze haflinger maakt voldoende speeksel aan op haar rubberbitje hoor en is gewoon zonder smaakje Knipoog

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:43

Volgens mij zit er geeneens appelsmaak aan. Misschien toen het bit nog in de winkel hing Nagelbijten / Gniffelen .

Voor het smaakje zou ik het niet doen, bit heeft er bij meerdere ingelegen en dan zou je toch wel merken als er een smaakje aanzit?
Nul reactie wat dat betreft. Maar wel lekker zacht bit.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:48

Ik heb een ponytje gehad die echt niet tegen metaal kon. Hij pakte totaal het bit niet aan en klapperde met zijn hele hoofd op het bit. Dus waarschijnlijk had hij ook een soort van metaal allergie.
We hebben ook vanalles geprobeerd en het happy mouth bitje werkte super. Ik zou je dit zeker aanraden!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:50

Bitbandages zijn naar mijn mening niet gemaakt van mondvriendelijk materiaal. Als je paard stroef (droog) is in de mond, verergeren de mondproblemen alleen maar. Ik heb het spul ooit gekocht en om het bit heen gewikkeld, om het er na 10 minuten weer af te halen. Wat je ook nog zou kunnen proberen is een stukje (nieuw uiteraard) zeemleer om het bit te naaien. Je legt het -voordat je het er om heen naait- eerst even een paar uur te weken in een bak met water. Voordat ik het bit met zeemleer bij een paard indeed, maakte ik het wel weer goed nat. Ik vond het een fijne oplossing en de paarden reageerden er zeer goed op. Succes!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 08:35

capraibex70 schreef:
Bitbandages zijn naar mijn mening niet gemaakt van mondvriendelijk materiaal. Als je paard stroef (droog) is in de mond, verergeren de mondproblemen alleen maar. Ik heb het spul ooit gekocht en om het bit heen gewikkeld, om het er na 10 minuten weer af te halen. Wat je ook nog zou kunnen proberen is een stukje (nieuw uiteraard) zeemleer om het bit te naaien. Je legt het -voordat je het er om heen naait- eerst even een paar uur te weken in een bak met water. Voordat ik het bit met zeemleer bij een paard indeed, maakte ik het wel weer goed nat. Ik vond het een fijne oplossing en de paarden reageerden er zeer goed op. Succes!

Dus jij had ook paarden met plekjes in de mond?
Vind de bitbandage best fijn alleen dan zou je het elke week moeten verschonen want er blijft van alles aan vast zitten!
Ik ga de zeemleer en happy mouth maar eens proberen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:42

mijn tinkertje had hele gevoelige mondhoeken, mij was toen een gold bit aangeraden. Daar scheen een laagje over heen te zitten waardoor ze was meer ging schuimen en het dus wat soepeler in der mond lag.

Ik kan het niet precies meer vertellen aangezien het zo'n 6jaar geleden was. Maar ik weet wel dat ze nergens meer last van had met een gold bit.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 12:29

Ik heb net Happy Mouth bit gekocht en lippenbalsem.
En heb dit keer gekozen voor een D trens want die zou nog rustiger in de mond liggen.

Ik was vanmorgen bij haar want ze moest naar de Uithof en toen zag ik dat haar wangen ook helemaal droog zijn overal hangen de vellen eraan!!!
Dus ze heeft gewoon een hele droge huid en die scheurt eerder.

Marronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:02

patjelisa schreef:
Ik heb een probleem Slapen

Mijn paard heeft sinds vorige jaar Juli in ene plekjes in haar mond ik bij verschillende dierenartsen geweest maar die wisten het niet en ik moest maar rust nemen en dan weer gaan rijden ik een paar keer gedaan maar elke keer zelfde verhaal!

Toen is de uithof geweest en die zeiden Rvs allergie en ik verder rijden maar die KK bitten gingen ook niet.
Dus waarschijnlijk kon ze alleen tegen Koper dus ik haar twee maanden rust gegeven!

Nu rij ik met bitbandage maar ze krijgt als nog plekjes aan de ene kant de buitenkant en aan de andere kant de binnenkant.

Ik rij haar op normaal druk trek niet!!!
En heb haar altijd op dezelfde manier gereden als hiervoor.

NOu vroeg ik mij af zijn er meer mensen die dit probleem kennen???
En had op bokt gekeken maar waren er een hoop zeer te vrede over Happy Mouth bit!

En antwoorden als bitloos rijden heb ik dus echt niks aan!!!!

Ik heb precies hetzelfde verhaal als jou. Eerst niets aan de hand en sinds een paar maanden heb ik het ook. Elke keer gaan ze open terwijl ik ook gewoon echt niet trek. Zeer irritant en je begint ook aan jezelf te twijfelen. Ik heb hem ook al een paar keer rust gegeven, maar zodra ik weer ga rijden gaat het weer open. Ik probeer er ook een oplossing voor te vinden. Ik zat zelf te denken bitloos, maar ik rijdt ook best fanatiek dressuur en ik weet niet of het dan wel zo slim is om dat te doen. Ik volg dit topic even mee Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 16:06

Nou ik wil niet bitloos!
En ik denk toch dat hier een oplossing voor is en van mij part moet ik er iets voor kopen aan de andere kant van de wereld als het helpt komt het er! Bloos

Want het is een paard met ambitie en dat laat ik niet staan Haha!

Ik rij morgen even want vandaag kan niet omdat ze geinsemineerd is!

Dus met happy mouth.

Marronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:24

Ja, mijn paardje heeft ook ambitie en daarom is het zo jammer. En ja met bitloos kan je natuurlijk geen wedstrijden rijden en dat wil ik ook eigelijk niet opzeggen. Dus ik denk dat ik ook maar een Happy Mouth bit ga proberen. Knipoog