Nu verzorg ik al een tijdje een paar pony's van 1.20m (waaronder een kruising fjord met een enorm hoofd) en ik dus 2 jaar terug naar de winkel voor halsters, omdat een of andere verveel ze in de wei de halsters had afgepikt. Pony maatje dacht ik zo. Veel en veels te groot. We hebben het half jaar daar na constant naar halsters lopen zoeken die de pony's zelf uit trokken. Toch maar weer nieuw gekocht, shetlander maat nu. En dat past. Niet zo logisch dus.
Nu heb ik een halster gekregen maat cob voor mijn ijslander die over een half jaar naar Nederland komt. Maar als ik dit halster naast een maat full leg die ik 15 jaar terug kocht dan zijn ze even groot.
Het lijkt dus wel alsof alles een maat is opgeschoven.
Ben ik de enige die dit opvalt?
Het wijst mij er direct wel op dat ik wel heel lang met mijn spullen doe en misschien wat vaker iets nieuws moet kopen
Anders was dit nooit opgevallen.Sorry voor het wel heel lange verhaal.

Ik denk het ook
) dus ik had een halster maat pony gekocht. Die kwam niet eens bij haar oren in de buurt. Zelfde halster gekocht in cob, en die behoorlijk ruim op de kleinste stand
terwijl paardje normaal gesproken een cob heeft (waar de neusriem dan veel te ruim van is
nu heeft ze een hip halster om in gewoon maat full

)