ik heb een tijdje geleden een barefoot cheyenne uitgeprobeerd op mijn draver. Hij liep er wel lekker mee, maar ik zit toch nog met een paar vragen...
Ik zou het zadel wel willen kopen, al weet ik niet of het wel helemaal geschikt is. Het zat erg lekker en mijn paard loopt er redelijk goed mee, maar er zijn 2 dingen.
*Ik weet dat de pommel niet boven op de schoft mag drukken, dat doet het ook niet, maar wel aan de zijkanten... Zijn schoft ligt dus niet helemaal vrij aan de zijkanten. Is dat wel noodzakelijk? Dit is het belangrijkste punt eigenlijk, ik wil er geen problemen mee krijgen, mocht ik het zadel kopen.

*Het is na het rijden naar achteren geschoven. Betekend dat dan dat ik het zadel te ver naar voren leg, of past het gewoon niet goed?
Zo ligt het voor

en zo na het rijden

Best wel wat verschoven dus! Daar twijfel ik ook over.
Mijn paard heeft ook een doorlopende schoft, een ruggegraat en kuilen naast zijn schoft (lichte spieratrofie). Ik vraag me dus af of het een goede keus zou kunnen zijn , zeg maar!
Hebben jullie ervaringen hiermee en wat is jullie mening(voor zover het te beoordelen is)? Fotootje van de rug is ook misschien handig

groetjes