Aangezien er vandaag bij de ,ruitersportzaak' hier op de manege weer een groothandel (tevens zadelmaker en verkoper) langskwam, hadden we dus besloten dat die meneer ook even gelijk mocht kijken bij mijn paard, of het aan 't zadel lag.
Helaas kon ik er i.v.m met school niet bij zijn op de tijd dat hij kwam.
Iemand van stal is er dus bijgeweest (tevens bijrijdster van d'r) en heeft mij achteraf gebeld met de uitslag.
Die was helaas negatief.. Zadel was te krap (?) bij de schoft, lag daar niet goed op de plek.
Andere pensionklanten waren van mening dat je een zadel weer opnieuw kan opvullen, en aanpassen zodat het weer goed kan liggen.
Volgens de zadelmaker kon dit echter niet, er is maar een hele kleine kans dat het zadel dan beter ligt.
Heb nou dus een keuze die ik zou moeten maken.
Of het enorme grote risico nemen om het zadel aan te laten passen, waarvan de kans erg klein is.
Als dit niet lukt, hebben we dus een nog meer lege portomonee.
Of een nieuw zadel aanschaffen en de huidige (Rossner America) wegdoen.
Bij een nieuw zadel heb je dus ook nog de keuze of je weer de zadelmaker laat langskomen die je een juist zadel verkoopt, of dat je voor de goedkopere handel gaat op bijv. Marktplaats.
Wat dus weer een groter risico is..
Errreeeeéég lang bericht, maar was even benieuwd naar jullie mening.
+ Welk zadel mischien wel beter geschikt is voor een 4 jarige kwpner die dus nog in de veranderingen zit qua bouw. wil wel weer een leren dressuurzadel