Help waar kan ik een Thorowgood zadel kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Help waar kan ik een Thorowgood zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:14

Ik ben opzoek naar een ander zadel voor mijn tinker. Mijn oog viel op de endurance zadel van Thorowgood. In middels heb ik ook ene Maxam gezien op internet maar niet op de site van Thorowgood. Wat is dit er voor eentje?

Ik zoek een veelzijdigheids zadel om lekker mee door de bossen te crossen. En de prijs van een kunststof zadel is ook nog gunstig.
Maar waar kan ik zo'n zadel kopen? En dat ze ook nog thuis komen passen. Want via internet kopen vind ik geen optie, ik heb geen idee wanneer het zadel echt goed ligt.

Ik woon vlak bij Groesbeek/Nijmegen.
Wie heeft een idee of weet een alternatief.

Yorghos

Re: Help waar kan ik een Thorowgood zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:31

Op de site van Thorowgood kun je een lijst van dealers per provincie vinden. Of ze daar dan alle typen zadels op voorraad hebben, is daar niet terug te vinden, maar daar kun je natuurlijk even over bellen.

Het endurancezadel van dit merk ken ik niet. De maxam heb ik vroeger wel gehad en ik vond het een fijn zadel. Deze heeft bijvoorbeeld niet zo'n vlakke zit als de wintecs wel hebben. Makkelijk schoon te houden en gaat heel wat jaartjes mee.

Van mijn ruitersportzaak begreep ik dat de zadels de laatste jaren alleen maar beter zijn geworden.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:29

Ik heb een thorowgood VZH te koop. Maar je zoek een nieuwe begrijp ik.
Veel ruitersport zaken verkopen de thorowgood niet meer, door de slechte kwaliteit van de t4 en t6.
Heb daar zelf geen ervaring mee, verkoop mijn zadel omdat het niet past op mijn paardje.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:23

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:19

http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 946dcb84e3
Het verschil van de Griffin en de Maxam zit hem geloof ik in het uiterlijk. De Griffin heeft meer een leatherlook dan de Maxam, ziet er wat luxer uit. Ik weet dat ze hem bij Ingrid van Berlo dus verkopen (de Griffin), maar dat is te ver weg voor je.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 07:50

Bedankt voor jullie reacties. De ideeen die jullie hebben geopperd heb ik overwogen. Ik heb nu besloten om een wintec te kopen. Vanavond komt er iemand passen.

Groeten Marsha

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:30

Ik denk dat dat een goede keuze is. Het kan natuurlijk pech hebben zijn, maar ik ken veel mensen met problemen met een thorrowgood zadel...

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:52

Mensen bij mij op stal hebben ook een thorowgood.
Die zijn hier juist erg tevreden mee.
Dit zadel ligt ook super op deze paarden (is het belangrijkst) en zit ook nog eens goed.
Zelf heb ik een wintec 500, ben ik ook erg tevreden mee.
Succes met de zoektocht naar het goede zadel.