3 in 1 beschermers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skreiandor

3 in 1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:56

Ff een vraagje Haha!

Ik wil voor Skreia haar achterbenen 3 in 1 beschermers kopen om haar achterkogels meer steun te bieden vooral tijdens het losgooien want dan maakt ze zo van die korte draaien en gekke bewegingen dat ze de dag erna altijd 1 warmere voet heeft.

Nu heb ik 1 probleem: welk merk????

Er zijn er zoveel op de markt. Bij de paardendrogist hebben ze de merken:
1. Indra (staat alleen niet bij of het voor voor-en achter is, denk het zelf wel)
2. USG
3. Ecoline
4. Kavalkade

Dan heb je natuurlijk ook nog de BR, Harry's Horse, Anky, Eskadron, Action, Kieffer en voor de westernmensen onder ons de Buckaro boots en Professional Choice.

Met welke hebben jullie goede ervaringen/verhalen gehoord en welke maat denken jullie dat ik nodig zou hebben voor Skreia?

Afbeelding

zonneruiter

Re: 3 in 1 beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:19

Zelf rijd ik met Indra Horse producten. Heb er goede ervaring mee en merk aan mijn paarden dat zij het als zeer positief ervaren.

Wat ik fijn vind aan de Indra Beenbescherming 3 in 1 is dat het van producten is gemaakt die makkelijk in het onderhoud zijn. Je kunt het namelijk gewoon in de wasmachine stoppen. De klitteband is elastisch dus het zakt niet af. (ideaal in een bosrit, want die bandages liggen meteen op de grond als ze nat worden). Ook ademen de materialen zodat de pesen niet oververhit raken. Dus als je het mij vraagt zou ik voor Indra gaan.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:36

ik heb Professional Choice en ben hier zeer tevreden over houden zich goed in de wasmachine

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:38

pro equine Ja net zo goed als PC, maar wel goedkoper !!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:39

Beenbeschermers geven geen steun en worden heel warm (vooral de 3 in 1 beschermers omdat deze 9 van de 10 keer van neopreen zijn) en warmte is heel slecht voor de pezen.

Dus gewoon niets omdoen. Als je paard al niet eens zonder iets los kan lopen...

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 15:43

Hier mag een slotje op Knipoog

Suusiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:25

Hoe ziet een 3 in 1 beschermer er dan uit. er waar dient het voor?

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:40

Zou alleen geen HKM kopen na een paar keer gebruiken waren ze al stuk. terug naar winkel gegaan de fabrikant wilde ze alleen maken, maar dat zag er niet uit toen ze terug kwamen kreeg geen nieuwe. Toen heb ik van de ruitersportwinkel ( Drunens Ruiterhuis)zelf nieuwe gehad. Het stomme was dat bij de nieuwe set het merk gewoon op zijn kop er op was gestikt ook zo slordig maar ja ik was al blij dat ik een nieuwe set kreeg.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:13

je kan je paard ook langer buiten laten lopen zodat ie minder reden heeft om maf te doen als je hem eens los gooit en dus ook geen warme benen krijgt, beenbescherming bied geen steun, pezen zijn zelf heel sterk en beenbbescherming helpt alleen tegen dingen van buitenaf als aantikken enz, niet tegen verdraaingen of andere dingen van binnenuit.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:27

Wij hebben ze zelf van professionals's choce (western, maar kun je natuurlijk voor elk paard gebruiken). Ze bevallen op zich goed qua pasvorm en draagcomfort, maar ik vind dat ze met name 's zomers wel heel erg warm zijn en dat is nou juist weer niet goed voor pezen.

Daarom zijn wij toch weer terug gegaan naar gewone peesbeschermers (en strijklappen achter), omdat de benen daarmee veel koeler blijven.

Het is ook de vraag wat je doel is met die dingen. Als je schrijft dat de benen warmer worden na beweging lijkt me dat sowieso geen goed teken .... Dat heeft niets te maken met het soort beenbescherming!

edit: even teruggelezen, ik zie dat je iets zoekt voor losgooien. Dan kun je lijkt me idd het beste peesbeschermers en van die harde beschermertjes voor achter omdoen, want bij losgooien en aantikken door gekke bewegingen komt een tik heel hard aan. Wij doen onze ruin om die reden ook altijd voor en achter peesbeschermers om in de paddock!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:40

Ik gebruik al een tijdje die van USG, bevallen heel erg goed. Bijkomend voordeel is dat deze nummer 1 getest zijn in de ademende eigenschappen. Ik gebruik ze om medische redenen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:09

BEH-->HAR

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:28

Sas_Mon schreef:
je kan je paard ook langer buiten laten lopen zodat ie minder reden heeft om maf te doen als je hem eens los gooit en dus ook geen warme benen krijgt, beenbescherming bied geen steun, pezen zijn zelf heel sterk en beenbbescherming helpt alleen tegen dingen van buitenaf als aantikken enz, niet tegen verdraaingen of andere dingen van binnenuit.

dat is wat ik ook al dacht

een paard dat genoeg buitenkomt heeft helemaal geen reden om gek te gaan doen Knipoog

verder zorgt stilstaan veel meer voor peesblessures dan veel bewegen. Het is niet normaal dat je paardje een warm voetje krijgt omdat ze eens uit haar box mocht...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:12

ik gebruik ze zelf van veredus, de piaffe versie. maar denk niet dat dat is wat jij zoekt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:21

zelf super tevreden van Indra. Handig in gebruik, zakken niet af (tenzij je in enorme blub gaat rijden), eenvoudig schoon te maken en velcro blijft gewoon goed

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:37

USG zijn super!! mijn pony maakt ook vaak hele rare draaien met los gooien en kreeg ook altijd de dag daarna een warm been maar na dat ik ze om had gedaan heeft ze nooit meer een warm been gehad

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:24

Lenneke_ schreef:
Beenbeschermers geven geen steun en worden heel warm (vooral de 3 in 1 beschermers omdat deze 9 van de 10 keer van neopreen zijn) en warmte is heel slecht voor de pezen.

Dus gewoon niets omdoen. Als je paard al niet eens zonder iets los kan lopen...

Dat was niet haar vraag Knipoog

Ik heb 3in1 beschermers van Eskadron bevallen prima en ook geschikt voor paarden met wat dikkere benen

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:03

Ik heb die Anky dinges, ze zijn heel fijn omte gebruiken, ook met gel enzo eronder. Alleen de klittebandjes vallen er af en ze zakken een beetje af, maar Eskadron lijkt me wel heel fijn, is ook zo dun.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:39

MISTRAL94 schreef:

nee, maar het mag toch wel gezegd neem ik aan? Daar is het een openbaar forum voor Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:58

Paljassofie schreef:
MISTRAL94 schreef:

nee, maar het mag toch wel gezegd neem ik aan? Daar is het een openbaar forum voor Knipoog

Dat is gewoon een hele andere discussie die altijd uitloopt met mensen die voor of tegen beenbescherming zijn dan krijg je dit soort offtopic reacties Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:44

nuja, ik ben helemaal niet tegen beenbeschermers en ik heb wel zo'n reactie geplaatst Clown rara