Krijg stank niet uit deken!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Krijg stank niet uit deken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:25

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ben nog niet echt wegwijs op bokt.

Ik spuit altijd alle dekens af met de hoge druk spuit. Ze worden hier perfect schoon van en de waterdichtheid gaat niet verloren. Ideaal dus!

Echter dit keer zit er 1 deken bij die gruwelijk stinkt, en ik krijg de stank er maar niet uit! Ik heb hem al 3 keer van binnen en buiten schoon gespoten, er is geen vlekje of haartje meer te zien.. maar hij meurt een uur in de wind.

Heb al een fles afwasmiddel over de binnenkant leeggegoten, en vanmiddag wasmiddel met groene biotex... en nog stinkt hij verschrikkelijk.

Ik vind het zonde om hem weg te gooien,want heb hem in december gekocht. maar ik hoef die stinkdeken ook niet in mijn zadelkamer.

Wie heeft de gouden tip???

RoosIris

Re: Krijg stank niet uit deken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 19:21

niemand een tip?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:22

echt heel goed laten luchten buiten en anders door een professioneel bedrijf laten reinigen? Die kunnen er tegenwoordig ook voor zorgen dat ze waterdicht blijven Lachen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:24

Je kunt ze wel helemaal laten wassen, dat ze ook waterdicht blijven. Dan moet de geur er wel uit gaan of anders, in de zomer lekker een paar dagen+nachten buiten laten uitwaaien!

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:53

idd laat hem wassen, kost 13 euro? dan heb je weer een lekkere frisse deken voor die 13 euro wil je tog niet de moeite doen om van allerlij dingen er over heen te gooien.. en idd anders moet je hem buiten laten hangen maar weet niet of de geur er dan helemaal uit gaat

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:56

je weet hopelijk wel dat huis tuin en keuken schoonmaakmiddel je deken wel degelijk kan aantasten?

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:48

Ik doe er altijd een beetje detol op dat ontsmet en de geur gaat er ook goed mee weg. En een beetje baby shampo. Werkt bij mij prima wel zorgen dat je ze echt goed uitspoelt;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 22:56

_Skess_ schreef:
je weet hopelijk wel dat huis tuin en keuken schoonmaakmiddel je deken wel degelijk kan aantasten?

Gewoon afwasmiddel niet hoor, wasmiddel ook niet. Gebruik ik wel vaker en dekens zijn nog perfect waterdicht! Gebruik het alleen voor de binnenkant, als ik het al gebruik. Buitenkant word altijd perfect schoon met hoge druk reiniger.

Ik heb hier geen zaak ik de buurt die dekens kan wassen, ben al bij de stomerij geweest maar die wil geen paardendekens wassen.

Ik heb hier meer dan 30 dekens die ik na de winter schoonspuit, duur geintje om ze te laten wassen. En met hogedruk zijn ze met een paar minuten schoon!

Dettol zou ik nog wel eens kunnen proberen.

Deken hangt al 1,5 week aan de waslijn Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 05:16

inpsuiten met febreze Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:06

Waar stinkt die deken dan precies naar? Stront? Pies? Of is er iets anders in gekomen als benzine, petroleum of zoiets?

Als die deken gewoon naar stront stinkt dan zou-ie toch op een gegeven moment schoon moeten zijn.

Anders zou ik hem met een gewoon wasmiddel in lauwwarm water in een grote teil zetten en goed erin soppen (onder water), dan een paar uur laten staan, vervolgens uitspoelen en drogen (zal wel even duren dan) en als hij goed droog is inspuiten met een bus spray om weer goed waterdicht te maken.

Als je geen teil hebt, zou ik in de hobbyzaak een grote cementkuip kopen, heb je ook weer een extra drinkbak. of een regenton gebruiken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:12

HannahFrouk schreef:
Waar stinkt die deken dan precies naar? Stront? Pies? Of is er iets anders in gekomen als benzine, petroleum of zoiets?

Als die deken gewoon naar stront stinkt dan zou-ie toch op een gegeven moment schoon moeten zijn.

Anders zou ik hem met een gewoon wasmiddel in lauwwarm water in een grote teil zetten en goed erin soppen (onder water), dan een paar uur laten staan, vervolgens uitspoelen en drogen (zal wel even duren dan) en als hij goed droog is inspuiten met een bus spray om weer goed waterdicht te maken.

Als je geen teil hebt, zou ik in de hobbyzaak een grote cementkuip kopen, heb je ook weer een extra drinkbak. of een regenton gebruiken.

ja echt zo'n vieze stront geur, niet een normale paardendekengeur zeg maar. geen rare dingen ofzo.
er zijn nou al zoveel liters water doorheen gegaan dat je zou verwachten dat hij een keer schoon is. er komt ook alleen nog maar schoon water uit, geen bruin water meer.

heb hier wel grote cementbakken staan, die ik als waterbakken in de shetwei gebruik. kan dat wel eens proberen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:26

Dettol Ja Ik gebruik dat in het wasmachine bij T-shirts waar die zweetgeur in blijft hangen (heb je wel eens met oude T-szhirts).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:33

Urielle schreef:
Dettol Ja Ik gebruik dat in het wasmachine bij T-shirts waar die zweetgeur in blijft hangen (heb je wel eens met oude T-szhirts).

Dat is een goede tip! Hoe veel gebruik je dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:47

breng de deken naar de stomerij?
dan komt ie gegarandeerd stankvrij terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:48

Ik heb hem in de wasmachine gegooid laatst, stonk niet meer toen ik hem eruit haalde.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 11:53

ellepel schreef:
breng de deken naar de stomerij?
dan komt ie gegarandeerd stankvrij terug

Er is hier maar 1 stomerij in de buurt en die vent die keek mij aan alsof ik gek ben. Geintje ging dus niet door.

In de wasmachine mag nog niet. Dat wil mijn vriend niet hebben, binnenkort krijgen we een nieuwe wasmachine voor de "gewone" kleding en dan kan de oude gebruikt worden voor de dekens en overals end.. maar ik vraag me af of ik hem erin ga krijgen.. deken is maat 215 en 300 gramms... erg groot dus.

Kan dettol wel eens even proberen.

Dat werkt dus ook voor shirtjes?? Dat is mooi, want heb hier een heleboel shirtjes liggen met vieze stinkvlekken die er niet uit willen.

Bedankt voor de tips!

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:54

Als je geen stomerij in de buurt hebt kan je de deken(s) ook opsturen. 1 deken is in verhouding wat duur, maar als je minimaal 4 dekens hebt nemen wij de verzendkosten terug voor onze rekening.
Het wassen van een winterdeken (incl. impregneren) kost 15 euro, zomerdekens 12,50 euro.